Te-ai hotarat sa realizezi o campanie de promovare pe Facebook? Iata cateva informatii de care trebuie sa tii cont atunci cand iti stabilesti strategia si actiunile de promovare.

Portivit ultimelor date furnizate de Facebook Romania, numarul utilizatorilor retelei de socializare Facebook, din tara noastra, a ajuns la 3.784.980. Asadar, avem de-a face cu cea mai mare piata de desfacere din Romania. Ai de gand sa ratezi o astfel de oportunitate? Citeste cu atentie urmatoarele 5 secrete despre campaniile de promovare pe Facebook.

Secretul numarul 1 – targetul campaniei

Iti recomandam sa-ti stabilesti o strategie din interior catre exterior. Mai exact, analizeaza categoriile de public tinta din Facebook (varsta si interesele sunt principalele 2 criterii pe care trebuie sa le iei in calcul) dupa care stabileste produsul si oferta pe care o vei promova.

audienta din Facebook

Secretul numarul 2 – ce tip de imagine folosesti

Imaginea atasata publicitatii platite din facebook reprezinta primul impact al posibilului client cu reclama ta. Conform modelului AIDA (atentie, interes, dorinta, actiune) aceasta e responsabila de atragerea atentiei. Inainte de a selecta imaginea trebuie sa stii ca:

  • Dimensiunea maxima recomandata este de 110×80 pixels. Iti recomandam sa te folosesti de tot acest spatiu pus la dispozitie. Ai nevoie de un tool online, care sa-ti redimensioneze imaginile? il gasesti aici – o solutie rapida pe care ti-o recomandam.
  • Imaginile in plan orizontal au un impact mai mare asupra ratei de click.
  • Imaginile simple, ce descriu intocmai produsul, ofera o perspectiva clara asupra a ceea ce promovezi.

Ce imagine folosesti

Secretul numarul 3 – ce titlu trebuie sa aiba mesajul tau

Fie ca promovezi anvelope de iarna sau adidasi sport, titlu este cel responsabil de stimularea interesului clientului (AIDA).Rezultatele campaniilor realizate de-a lungul timpului indica urmatorul lucru: cele mai eficiente titluri sunt cele care se adreseaza direct clientului, sub forma unei intrebari.

Asadar, iti recomandam si tie urmatoarele 3 aspecte pe care titlul mesajelor trebuie sa le contina:

  • Un verb de actiune la persoana a 2-a singular;
  • Cuvantul cheie (keyword-ul) promovat (de exemplu. anvelope – in cazul unui mesaj publicitar ce face referire la produsele din categoria anvelopelor);
  • Semnul intrebarii la sfarsit ( ATENTIE – intrebarea are rolul de a starni interesul clientului, nicidecum de a transmite nesiguranta, neincredere).

 ce titlu trebuie sa aiba mesajul tau

Secretul numarul 4 – ce continut trebuie sa aiba mesajul tau

Ajuns in acest moment, se presupune ca ai determinat clientul potential sa treaca de primii 2 pasi: atentie si interes. Continutului mesajului ii revine sarcina de a activa dorinta. Legat de acest lucru, iti recomandam:

  • Nu te folosi de tot spatiul pus la dispozitie. Creeaza mesaje scurte si relevante.
  • Subliniaza clar avantajul pe care il oferi. Fereste-te de “miopia de marketing” – efect ce rezulta din accentul pus pe calitatile produsului si nu pe avantajele pe care acesta le aduce.
  • Imbold, imbold, imbold. Ai nevoie de acel element care sa incurajeze actiunea (ex. 10 % reducere pentru comenzile din Facebook).
  • Constrangerea temporara. Adauga acest detaliu in cadrul mesajului. (ex. Oferta se incheie la sfarsitul acestei zile)

ce continut trebuie sa aiba mesajul tau

Secretul numarul 5 – cum stabilesti bid-ul

Odata ce ai creat mesajul publicitar, nu iti ramane decat sa setezi campania ( Promote with an advert – Design your advert – Targeting – Campaigns, pricing and scheduling – Pricing )

Fie ca te hotarasti sa alegi CPM (Cost Per Thousand Impressions) fie CPC (Cost Per Click), urmatoarele sfaturi te vor ajuta sa reduci eficient costul de promovare :

cum stabilesti un bid eficient

  • Seteza campania inainte de perioada de varf, cand se presupune ca majoritatea concurentilor tai va desfasura o campanie asemanatoare.
  • Rationamentul prin care sunt sugerate acele cifre in dreptul costului campaniei se bazeaza tocmai pe acest lucru: un numar mic de campanii setate pe un domeniu anume de interese va determina un bid recomandat scazut (de exemplu, bid-ul recomandat de Facebook in luna august, in cazul anvelopelor de iarna, este cu mult sub cel din luna noiembrie).
  • Setezi campania pentru perioada urmatoare. Foloseste-te de aceasta optiune si creeaza campanii eficiente de promovare.

Concluzie

Concluzie

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. Facebook

    Au aparut mult mai multe metode de promovare pe Facebook decat cele cu plata.Una este cea de like exchange daca putem spune asa

  2. Sorin Tilimpea

    Foarte utile cele cinci sfaturi. Le-am si pus in practica. Prioblema este ca sunt incepator in “social media”. Imi puteti recomanda un tutorial (ghid) pentru setarile unei pagini Facebook de companie?

  3. admin

    Salut Sorin,

    Ne bucura faptul ca informatiile ti-au fost de folos!

    Legat de tutorial, iti recomand urmatoarele surse:

    -Ghid complet de setare a unei pagini de companie – Social Media Examiner : http://goo.gl/4IZR2
    -Ghid complet de setare a unei pagini de companie – All Facebook : http://goo.gl/XXan2

    In plus, iti recomand ghidul celor de la Social Media Explorer despre crearea unei pagini de companie in Google + : http://goo.gl/vF2FI. Google + devine tot mai important pentru SEO,

    Daca mai ai nevoie de alte informatii sau sugestii, le asteptam cu placere.

    Mult succes!

  4. Laura

    Buna

    Pot sa fac o campanie de promovare pe facebook, iar linkul sa ma duc in siteul companiei?
    Mai exact, cand se da click pe mesajul meu sa se deschida pagina de internet a companiei?

    Multumesc

Post a comment