Am intocmit pentrutine o lista cu 10 factori pentru optimizarea SEO a unui site sau a unui magazin online. Desi cativa pasi presupun cunoasterea limbajelor de programare, cei mai multi pasi sunt foarte usor de implementat de catre oricine. Sa incepem asadar…

1. Continutul

Media pentru primele 10 site-uri ce rankează în Google pentru peste 20.000 cuvinte cheie testate este de 2.000 de cuvinte. Așadar, atunci când concepi articole, asigură-te că ai destul conținut original si de calitate.

2. Titlurile paginilor

Lungimea titlurilor ar trebui să aibă între 50 și 70 de caractere. Google are algoritmi prin care taie titluri, le comprimă, adaugă sau scoate numele brandului, pentru a îmbunatații experiența utilizatorului. Titlurile trebuie sa atraga atentia si sa fie relevante continutului. Google folosește RankBrain, un AI de învățare, prin care recunoaște expresii, cuvinte și contexte.

3. Viteza de incarcare

Viteza de încarcare a paginilor este foarte importantă, mai ales în ultimii ani, când peste 50% din traficul de pe Google este făcut de pe dispozitivele mobile, unde oamenii vor închide site-ul tău dacă nu se încarcă în câteva secunde.

Câteva sfaturi pentru încărcarea rapidă a site-ului:

  • compresia și minifierea codului
  • optimizarea imaginilor
  • folosirea CDN-urilor
  • folosiți memoria cache a browserului

long-tail-seo-keyword4. Densitatea și poziționarea cuvintelor cheie

Densitatea cuvintelor cheie nu mai este atât de importantă, însă este importantă poziționarea și forma lor.

Asta înseamnă că nu trebuie să repetăm de 100 de ori un cuvânt sau o frază cheie, însă trebuie să îl avem plasat strategic în locuri precum:

  • titlul paginii și/sau url-ul paginii
  • heading-uri precum h1 sau h2
  • în primele 100 de cuvinte ale unui articol
  • în alt tag-ul unei imagini

Plasat astfel, Google iși va face o idee despre conținut și importanța lui. Se pot folosi sinonime, expresii similare și long tails, deoarece, după cum am explicat, Google știe să citească precum un om. Folosind long tails (fraze specifice) puteți ajunge ușor în primele rezultate și să generați trafic targetat.

5. Autoritatea paginii

Pentru a crește autoritatea domeniului și a paginilor interne, avem nevoie de linkuri către paginile noastre.

Autoritatea paginii este determinată de cantitatea și calitatea linkurilor si este poate, cel mai important factor pentru a ajunge în prima pagină  pe Google.

6. Relevanta Linkurilor

n slide-ul anterior am spus că este important să avem linkuri către paginile noastre, însă este mult mai important și de pe ce site-uri vin acele linkuri.

Imaginați-vă că Google are împărțit internetul în mai multe topicuri / domenii de activitate.

Consecința este că, dacă, spre exemplu, aveți un site de piese auto, nu o sa vă ajute prea mult linkurile de pe un site de cosmetice.

Trebuie sa obtineți linkuri de pe site-uri din același domeniu sau un domeniu oarecum similar.

7. Atractivitatea paginii

Google măsoara cât de atractiv, folositor și prietenos este site-ul tău, prin timpul petrecut pe site înainte să se întoarcă în rezultatele căutarii.

Ce trebuie să faci este să te asiguri că la deschiderea paginii, ai un design și conținut cât mai interesant și facil. Aici te pot ajuta și urmatoarele sfaturi de User Experience.

8. Design Responsive

Mai mult de jumătate din traficul de pe Internet este realizat de dispozitivele mobile.

Recomandarea Google pentru SEO este să se folosească designul responsive, care nu presupune modificarea codului HTML/CSS, și nici nu redirectează vizitatorii către o altă adresă de genul mobile.domeniu.roPentru a vedea dacă site-ul tău este mobile-friendly, Google a creat o unealtă de testare.

9. Evitați conținutul duplicat

Google poziționează foarte bine conținutul original și de calitate.

De aceea, site-urile care au conținut copiat sau au un raport text-cod foarte mic nu o să fie poziționate bine.

Câteodată, conținutul duplicat se generează automat dacă folosești CMS-uri care structurează site-ul în categorii/tag-uri/paginație. În acest caz, poți consulta urmatoarele sfaturi de fixare a conținutului duplicat.

10. Fii Sociabil!

Rețelele sociale sunt mult mai importante decât ai crede, chiar dacă se spune că nu influențează direct rezultatele organice din Google. Deocamdată.

Cu toate acestea, conținutul tău trebuie să fie pe rețele sociale pentru că acolo sunt o mulțime de oameni pe care îi poți aduce pe site-ul tău, poți face awareness și poți genera trafic targetat cu ușurință.

Cât despre Google+, rețeaua socială de la Google, postările din ea sunt integrate în rezultatele căutărilor, și de multe ori afișate predominant înaintea altor rezultate.

 

Avem pentru tine si un mic cadou, in versiunea de SlideShare a acestui articol.

Te-ar putea interesa si: