Asa cum ne spun regulile clasice ale unui comunicat de presa, acesta trebuie sa aiba un limbaj comun inteles de toti pontentialii cititor, mesajul trebuie sa fie asezat si prezentat in asa fel incat sa starneasca interesul cititorul, realizat fiind pe o tema de interes pentru targetul vizat.

Pe langa aceste reguli, pe care le putem numi traditionale, si-au facut aparitia si au devenit extrem de importante si alte reguli in urma trecerii in online a activitatii de business in general, vizand atat structura cat si continutul comunicatului de presa.

In continuare, va prezentam cateva sugestii care va vor fi de ajutor atunci cand veti redacta urmatorul comunicat de presa pentru canalele de comunicare din mediul online.

1.Optimizeaza headline-ul

Headline-ul este cea mai importanta parte a comunicatului de presa, pentru ca in functie de aceasta cititorii continua sau nu cu citirea comunicatului tau. Include in headline-ul tau cel putin o fraza care contine cuvinte cheie relevante.

2. Adauga in text link-ul catre site-ul tau


Daca adaugi un link catre site-ul tau, de pilda, in textul comunicatului de presa , vei beneficia de trafic in plus. Furnizorii de servicii de e-mail vor recunoaste linkul din interiorul textului ca fiind activ, indiferent daca site-ul pe care difuzezi comunicatul accepta linkuri sau nu.

3. Bolduieste cuvintele importante

Acest sfat se refera la cuvintele de importanta secundara, care preceda cuvintele cheie. Cuvintele care merita bolduite sunt cele care au de asemenea o importanta mare in mesajul transmis de comunicatul tau de presa.

4. Utilizeaza imagini

Imaginile sunt cele care pot atrage cititori catre comunicatul tau de presa. Acestia pot ajunge din Google Image Search la comunicatul de presa. Studiile releva faptul ca un comunicat de presa care contine 3 imagini a fost citit de pana la 15-25% mai multe persoane, decat cele care nu contin imgini.

5.Adauga link-uri relevante

Link-urile sunt afisate, de regula, pe anumite ancore din comunicatul tau de presa si au rolul de a trimite cititorul catre alte pagini din site-ul tau. Aceste pagini contin informatii importante, legate de tema comunicatului de presa.

Utilizeaza un numar de maximum 3 linkuri pe comunicat

Concluzie

Respecta cu atentie sfaturile generale pentru scrierea unui comunicat de presa: evita utilizarea jargonului profesional, adapteaza mesajul la audienta, include informatii de contact, adauga la final boilerplate-ul cu informatii despre companie.