Perioada de turbulenta prin care au trecut si trec tranzactiile B2B din Romania a evidentiat mai mult decat oricand importanta clientilor fideli pentru sustinerea oricarui business. Care ar fi motivele pentru care merita sa pui accent pe fidelizarea clientilor tai:

1.Fidelizarea clientilor – Cresterea ratei tranzactiilor repetate

Fidelizarea clientilor

Un client multumit de calitatea produsului sau a serviciului livrat va fi predispus sa cumpere repetat de la acelasi furnizor datorita:

  • Increderii pe care achizitia trecuta i-o garanteaza. In acelasi timp, evita posibilele riscuri ale unei achizitii noi.
  • Eficienta de timp. Procesul de achiztie se reduce de aceasta data la etapa finala, luarea deciziei.

2.Fidelizarea clientilor – Cross selling

Odata ce ai reusit sa fidelizezi un client prin satisfactia pe care produsul / serviciul tau i-a adus-o, transferul de incredere se va face rapid catre toata gama de produse aflata in portofoliul tau.

  • In acest caz, ai nevoie de un sistem de tip CRM cu ajutorul caruia sa urmaresti istoricul achizitiilor facute de fiecare client si sa ii oferi produse complementare celor deja achizitionate.

Fidelizarea clientilor

3.Fidelizarea clientilor – Cresterea intensitatii de cumparare

Un volum de achizitie mai mare din partea clientului atrage o serie de avantaje pentru furnizor, printre care si:

  • Economii de scara importante (volumul de achizitie crescut genereaza cresterea productiei, astfel, costurile fixe ramand la acelasi nivel rezulta o economie importanta de buget).
Fidelizarea clientilor

4.Fidelizarea – Cresterea tolerantei fata de majorarea preturilor

Comparativ cu un potential client, clientul fidel va considera cresterea pretului o masura logica in evolutia furnizorului sau de incredere, si nu o incercare de speculatie.

5.Fidelizarea clientilor – Scaderea ratei de migrare a clientilor

Analizat din punct de vedere concurential, acest avantaj capata o valoare dubla: prin oprirea migrarii clientilor se pun bazele dezvoltarii companiei si, in acelasi timp, este stopat procesul de evolutie a concurentilor.

  • Rapoartele generate de o aplicatie de tip CRM evidentiaza, in timp real, situatia clientillor si a gradului de evolutie a acestora (profit generat, oportunitati incheiate, proiecte dezvoltate).

6.Loializarea clientilor – Generarea de recomandari

In acest caz, clientul nu se va “multumi” sa realizeze achizitii repetate de la aceeasi companie, ci va incuraja acest lucru si in randul cunoscutilor.

  • Nu uita, informatiile venite din randul celorlalti clienti / cunoscuti au cea mai mare relevanta pentru potentialii clienti.
  • Automat, ai “angajat” cel mai bun agent de vanzari.
Fidelizarea clientilor Fidelizarea clientilor

Concluzie

Oricarei strategii de fidelizare a clientilor nu trebuie sa-i lipseasca instrumentul de baza: aplicatia de tip CRM. Afla mai multe despre zoomCRM, “must-have’ul” departamentelor de vanzari si marketing.

Te-ar putea interesa si: