CRM, varianta prescurtata pentru Customer Relantionship Management reprezinta instrumentul ce nu ar trebui sa lipseasca din politica de fidelizare a oricarui om de marketing sau vanzari.

Cu ce ma ajuta un CRM? Este CRM-ul o solutie pentru mine? – sunt doar 2 intrebari cu care ne intalnim destul de des. Cu un CRM reduci cu aproximativ 15 % rata clientilor pierduti. Si, da, CRM-ul este o solutie pentru tine daca esti la conducerea departamentului de vanzari/marketing al unei companii ce activeaza pe piata B2B.

Obiectivele strategiei de CRM

Cele mai importante 4 obiective ale unei strategii de CRM :

  • gasirea, atragerea si castigarea noilor clienti
  • dezvoltarea relatiilor cu clientii existenti
  • retentia si fidelizarea clientilor
  • reducerea costurilor de marketing si asistenta clienti

Concluzie

Descopera articolul complet si afla care sunt cele 3 lucruri pe care trebuie sa le cunosti in legatura cu CRM’ul. Nu uita, sunt 3 lucruri pe care departamentele de marketing si vanzari trebuie sa le aprofundeze.

Te-ar putea interesa si: