Aşteptăm să se termine criza şi dacă mai trăim (:-))…ne gândim la evoluţie, sau putem fi proactivi şi să profităm de soluţiile de eficientizare (a relaţiei cu clientul, a departamentului de vânzări şi marketing) care există din abundenţă în piată.

  1. Criza face ca numărul de clienţi să fie relativ stabil sau în scădere, ceea ce înseamnă că o parte din tipul disponibil poate fi investit în explorarea unor soluţii de eficientizare a vânzărilor şi a strategiei de up-selling.
  2. După implementarea unui CRM, timpul oamenilor de vânzări şi marketing poate fi direcţionat preponderent către găsirea de noi oportunităţi, în timp ce rapoartele şi gestiunea automată a informaţiilor despre clienţi se pot face automat. Chiar vorbeam acum câteva seri cu un prieten care este Area Sales Manager la o bancă renumită din Romania….şi care petrece weekenduri făcând încă manual rapoarte de vânzări…
  3. Aproape orice furnizor de CRM poate oferi demo-uri în care marketingul, IT-ul, vânzările se pot juca puţin, şi măcar de aici tot rezultă câteva idei de eficientizare a gestionării informaţiilor despre clienţi şi a relaţiei cu ei.
  4. E interesant că preţul soluţiilor de CRM a scăzut destul de mult şi există şi oportunităţi de finanţare.Clienţii existenţi sunt cei pe care se poate pune baza în momentul de faţă, deci păstrarea şi fidelizarea e prioritară. O aplicaţie CRM ajută la evaluarea aportului lor la cifra de afaceri şi la segmentare pentru o abordare personalizată, fie că este vorba de a face o ofertă cu un produs/serviciu complementar sau de oferirea unui cadou de sărbători.

Cele de mai sus sunt doar câteva dintre motivele pentru care merită să deschideţi uşa unui consultant CRM. Veţi vedea că rentabilitatea investiţiei într-o aplicaţie CRM poate fi foarte uşor calculată!

Te-ar putea interesa si: