Procesul dezvoltarii relatiei win-win, client-companie, este impartit in 3 etape: etapa precontractuala, cea contractuala si nu in ultimul rand, postcontractuala. Nu de putine ori, prima si cea de-a treia etapa se dovedesc a fi cele mai importante.

Modalitatea prin care compania poate influenta in mod pozitiv relatia cu clientul in etapa precontractuala vizeaza raspunsul proactiv la cererile acestuia. Prin proactiv intelegem : oferirea de solutii oricarei solicitari sau probleme aparute.

6 modalitati prin care raspundem proactiv la cererile clientului

1.Asigurarea functionarii optime a tuturor canalelor de comunicare cu clientii: telefon, fax, e-mail, pagina de web, pagina de facebook (unde e cazul), blog, chat, forumuri specializate, targuri si expozitii etc;

2.Delegarea unei persoane care preia aceste cereri (secretara, om de marketing, agent de vanzari, operator call center etc);

3.Trimiterea unui prim raspuns in primele 24 de ore. Descopera si celelalte 3 modalitati prin care gestionezi proactiv cererile clientului.

Concluzie

Asculta cu atentie clientul si ofera-i solutia optima la momentul oportun. Fa primul pas in acest sens si descopera articolul complet despre cum raspundem proactiv la cererile clientului.

Te-ar putea interesa si: