Bun…deci ai luat în calcul implementarea unei aplicaţii de gestionare a relaţiilor cu clienţii. Pe piaţă există suficiente aplicaţii importate sau dezvoltate de companii locale, deci ai de unde să alegi. Primele lucruri la care e necesar să te gândeşti sunt:

  • Ce anume vreau să obţin de la o aplicaţie CRM?
  • Ce resurse disponibile are compania pentru implementarea unui CRM (bani, oameni, timp)?
  • Se potriveşte ceea ce vreau cu nivelul politicii interne de gestionare a relaţiilor cu clienţii? Foarte multe proiecte de implemetare a unui CRM eşuează pentru că softul nu este corelat cu o strategie internă pentru administrarea relaţiilor cu clienţii, nu este dezvoltată o mentalitate înclinată către nevoile clientului…şi nu în ultimul rând, aprope în orice firmă, există rezistenţe mari în a schimba sau a introduce softuri noi.

O etapă foarte importantă pentru reuşita proiectului este alegerea softului şi a furnizorului cu care vei face implementarea. Câteva sfaturi de bază ar fi:

  1. Alege un partener orientat către nevoile tale specifice şi care înţelege managementul relaţiei cu clientul în totalitatea valenţelor sale, dincolo de softul pe care îl dezvoltă sau îl comercializează;
  2. Alege o platformă sau o aplicaţie CRM care poate fi uşor customizată şi integrată cu alte aplicaţii folosite acum sau pe viitor de companie (poate fi vorba despre un ERP, un website, un portal etc);
  3. Alege un partener stabil, care te poate sprijini pe termen lung. Clienţii sunt în continuă schimbare, la fel trebuie să fie şi softul care gestionează relaţia cu ei;
  4. Alege un soft cu o interfaţă prietenoasă, pentru că aplicaţia să fie cât mai uşor acceptată de întreaga companie. Perioada critică nu este cea de definire a specificaţiilor tehnice, ci integrarea conceptului şi implementarea softului la nivelul departamentelor de Vânzări, Marketing, Customer Service, Management Superior etc

O foarte mare importanţă, mai ales în perioada de criză economică pe care o traversăm, este raportul calitate / preţ şi rentabilitatea adusă de investiţia în CRM!

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment