M-a rugat azi departamentul de vânzări a uneia dintre firmele cu care colaborez să îi ajut să facă un transfer important de clienţi de la un Account Manager la altul în softul de CRM (administratorul CRM-ului nu era la munca).
Zis şi făcut: în câteva minute datele de contact, ofertele, facturile, email-urile, istoricul relaţiei au trecut la noii Account Manageri. Surpriza a fost să remarc printre numele clienţilor respectivi….primul meu client: un mic magazin de haine al unui tânăr şi frumos antreprenor francez !

Acum 7 ani vindeam soluţii de fidelizare …Eram o echipa doar de 2-3 persoane şi făceam toată munca: prospectare, vânzare, facturare, contracte, project management, creaţie, marketing, relaţia cu furnizorii etc…în nişte condiţii care acum mi se par cel puţin ciudate:

  • Aveam cel mai slab calculator din firma (că doar eram ultima prospătură).
  • Nu aveam internet (am intrat odată pe ceva…şi am virusat toată reţeaua…aşa că am fost pedepsită).
  • Ofertele le făceam în Open Office, că era gratuit…şi 1 din 4 clienţi se plângeau că nu se vede bine…sau că nu pot deschide documentul.
  • Înainte de întâlnirile cu clienţiie…dădeam print la toate minutele, email-urile importante şi ofertele trimise…ca să le am la îndemână.
  • Când făceam câte o campanie de marketing…trimiteam mail cu mail…până mă prindea noaptea la birou…sau mă sancţiona IT-stul că iar am blocat serverul…sau că am băgat domeniul în lista de spameri…
  • Mergeam cu taxiul la întâlniri, că nu era decât o maşina în firmă – Dacia şefului.
  • …iar primul meu client a făcut mişto (sau nu…) de mine că am încercat să-i fac ochi dulci…dar că nu e interesat! (francezii ăştia…cred întotdeauna că sunt irezistibili).

Acum…e suficient să ai un laptop sau telefon, access la internet pentru conectare la CRM, şi rezolvi orice din vârful muntelui. Mai puţin relaţia personală cu clientul francez…cu care tot va trebui să te întâlneşti îmbrăcată chic şi cu un zâmbet cuceritor (recomandabil să fie o ”ea”) …ca să îi hrăneşti orgoliul…

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. Luis

    … si IT-istul, pt ca sanctiona “spamerii” a ajuns Securist… :))
    Interesanta descriere a evolutiei tehnologiei, pe tendinta relationarii cat mai profi cu clientii…

    Numai Bine.
    Luis

Post a comment