Din feedback-urile clienţilor cu care am lucrat, ROI-ul ăsta poate îmbrăca multe forme, mai mult sau mai puţin financiare (ROI = Return on Investment / Rentabilitatea investitiei).

Pana la urmă putem să spunem că ROI-ul poate fi exprimat ca împlinirea aşteptărilor pe care compania le-a avut atunci când a decis să îşi implementeze softul de CRM.


Aşteptările cele mai frecvente de la implementarea CRM-ului:

ROI pentru implementarea unui soft CRM

ROI in implementarea unui CRM

1. Diminuare de costuri pentru managementul informaţiilor din bazele de date referitoare la clienţi (mai precis, după instalarea sistemului CRM, există analişti care îşi pierd job-ul)
2. Diminuarea costurilor pentru evaluarea şi managementul agenţilor de vânzări (trecerea de la rapoarte de vânzări făcute de fiecare agent în mod regulat şi analizate de manager,la un simplu click pe raportul presetat în softul CRM)
3. Diminuarea costurilor de marketing prin:

  • Optimizarea canalelor şi mecanismelor de comunicare cu clienţii
  • Reducerea costurilor cu studierea comportamentului consumatorului
  • O segmentare facilă a clienţilor pentru o targetare mult mai buna a campaniilor de marketing

4. Creşterea veniturilor/client din acţiuni de up şi cross-selling
5. Creşterea valorii clientului pe termen lung, creşteredatorată unui proces de relaţionare, fidelizare şi retenţie personalizată

Realitatea stă însă de multe ori puţin diferit. Multe companii, chiar şi dintre cele mai mari,se mulţumesc doar să:

  • Gestioneze baza de date a clienţilorcu ajutorul softului de CRM
  • Să obţină mai facil rapoartele de vânzări direct din softul CRM
  • Eventual să îi motiveze folosirea unui CRM în conceperea unor campanii mai eficiente de marketing direct

De ce aceste diferenţe între ceea ce se poate obţine şi rezultatele reale?

  • Puţin oamenispecializaţi în domeniul managementului relaţiei cu clienţii
  • Putini consultanţi în implementare CRMc are au lucrat cu clienţi care utilizează softul CRM la adevăratele lui potenţe pentru a răspândi un know-how valoros în piaţa

Că în rest…softuri CRM se găsesc, finanţări se mai găsesc, clienţi dornici de mai mult profit, de asemenea :)

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. Ionica

    interesant articolul, dar roi-ul unui crm vine in primul rand din cresterea vanzarilor (sales efficiency, sales process optimization) si din plusul financiar dat de analytical (evident aici!)

Post a comment