Ce mare lucru să gaseşti un potenţial client, să îl contactezi, să îi faci o ofertă şi apoi să închei vânzarea cu succes. O fi fost uşor acum 1 an, dar de la începutul anului este destul de clar pentru aproape orice companie că lucrurile s-au complicat.

Din câte am observat, oamenii de vânzări sunt din ce în ce mai stresati, şi nu neaparat din pricina clienţilor tot mai reticenţi, dar mai ales din pricina presiunilor şi aşteptărilor foarte mari pe care conducerea dar şi restul angajaţilor le pun in spatele lor.

E greu să fii vânzător în condiţii de criză (nu mai zic de managerul de vânzări!), dar este mult mai uşor dacă:

– ai o baza de prospecţi / potenţiali clienţi pe care o poţi uşor administra şi utiliza

– îţi gestionezi uşor activitatea de zi cu zi

– ştii oricând unde să cauţi informaţii despre clienţi şi nevoilor lor sau despre plângerile raportate de aceştia

– ştii la orice oră cât de aproape eşti de atingerea targetului lunar

– ai acces la sinteze relevante despre ce produse / servicii se vând mai bine, la ce preţuri se vând, ce ar fi util să mai introduci în ofertă, cât au vândut colegii de departament…sau concurenţa etc

Nu e nici o vrăjitorie, nici măcar vreun consultant scump, ci poate fi doar o simplă platformă de gestionare a relaţiilor cu clienţii (în limbaj simplu CRM) care face toate cele de mai sus.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment