Fie ca dezvolti un Landing Page (pagina pe care userii ajung in urma accesarii reclamelor din campania de promovare) care are ca obiectiv generarea de leaduri sau achizitia directa, articolul urmator iti ofera o lista completa cu elementele prin intermediul carora construiesti increderea target’ului vizat.

tips_landing_page

Elementele de incredere pe care le ai la dispozitie se impart in 3 categorii:

  • Social Proof – vizeaza importanta pe care o au factorii sociali. Din acest punct de vedere, Econsultancy subliniaza faptul ca influenta acestora asupra comportamentului userilor este direct proportionala cu: scala (numarul celor care au realizat actiunea respectiva), similaritatea (perceptia celor care au realizat actiunea ca fiind asemanatori target’ului) si ambiguitatea (lipsa altor informatii care pot fi luate in considerare in procesul decizional);
  • Third Party Endorsements – includ asocierea campaniei cu orice terta parte care poate transmite incredere target’ului.
  • Internal Endorsements – contin elemente de incredere ce tin de activitatea interna a companiei.

In continuare, iti voi prezenta, pentru fiecare categorie descrisa mai sus, elementele de trust pe care e recomandat sa le folosesti in Landing Page’ul campaniei tale de promovare.

Social Proof – elemente de incredere in Landing Page

  • Review’uri – conform celor mai recente studii, 89% dintre clientii europeni citesc review’uri inainte de a face o achizitie;
  • Testimoniale – impactul acestora creste o data cu specificul informatiei transmise. Din acest punct de vedere, iti recomand sa eviti, pe cat posibil, superlativele de tipul “cel mai bun”, “cel mai eficient” care nu sunt justificate de alte informatii. Atunci cand afisezi testimonialele, foloseste: nume, prenume, imagine, oras / localitate, data testimonialului;
  • Social Media Endorsements – in cazul in care exista o comunitate numeroasa de fani ai brandului in retelele sociale, comunica acest lucru si in Landing Page;
  • Numere mari – Ex: “Peste 1000 de clienti folosesc soft’ul nostru”;
landing_page
  • Votul de incredere dat de clienti – pentru a folosi aceasta tehnica, trebuie sa stabilesti metoda prin care acumulezi aceste recomandari. In sensul asta, iti recomand: 1.Adauga, in cazul postarii review’urilor, optiunea “Recomanzi acest produs?” cu variantelele simple de vot “Da” si “Nu”; 2.Adauga in Thank You Page, posibilitatea de recomandare a companiei, lafel ca in cazul de mai sus, printr-o intrebare simpla (am scris despre lucrul asta si aici). Ulterior, afiseaza rezultatele acestui sondaj in Landing Page printr-un logo de tipul “98% dintre clienti recomanda Compania X”;
  • Etichete de produs sau serviciu – Ex: “Best Seller 2012”;
  • Imagini sau video cu produsul folosit de target’ul campaniei;

Third Party Endorsements – elemente de incredere in Landing Page

  • Garantiile date Expertii – descriu votul de incredere dat de expertii in domeniul tau de activitate (Ex: in constructii: arhitecti, in fashion: designeri, in pharma: medici). Conform Marketing Sherpa, atunci cand folosesti aceasta tehnica, asigura-te ca nu supraestimezi acreditarile expertului si ca acestea sunt relevante in domeniu. In plus, prezinta cat mai multe detalii despre aceste persoane: date de identificare, experienta, studii, certificari, premii si diplome obtinute, etc.
  • Premii si distinctii obtinute – afiseaza aceste informatii sub forma grafica pentru a transmite clar rezultatele activitatii companiei;
  • Logo’urile celor mai importanti clienti – inainte de a include in continut aceste logo’uri, asigura-te ca ai obtinut acordul companiilor respective;
  • logo-uri
  • Atestate de securitate a infomatiei – nu te limita doar la obtinerea certificatelor, comunica acest lucru si in Landing Page (Ex: VeriSign SSL)
  • Respectarea bunelor practici in domeniu – generale (Ex: ANPC) si specifice industriei (Ex: in turism: IATA, ANAT, in e-Commerce: Trusted.ro)

Internal Endorsements – elemente de incredere in Landing Page

  • Istoricul companiei – transmite stabilitate, poate fi reprezentat prin logo’uri de tipul ”De 10 ani pe piata”.
  • Review’uri interne – review’urile postate de staff’ul companiei sunt aplicabile in special in Landing page’urile cu vanzare directa. In cazul in care alegi sa folosesti aceasta tehnica, subliniaza prin design specificul acestui review.
  • Politicile de confidentialitate, livrare, garantie, service si retur – prezinta clar pozitia companiei in ceea ce priveste protectia datelor personale ale clientilor, transportul produsului / livrarea serviciului, garantii si service acordate.

Concluzie

Tine cont de recomandarile de mai sus atunci cand dezvolti Landing Page’ul urmatoarei campanii de promovare a produsului sau serviciului tau, testeaza-le si masoara cu atentie efectele asupra ratei de conversie.
Tu ce elemente de incredere folosesti In Landing Page? Care sunt cele care iti aduc cele mai importante rezultate?

Te-ar putea interesa si: