Principalul motiv pentru care clientii se tem sa plaseze o comanda online este reprezentat de lipsa increderii. In continuare, iti prezentam 4 elemente prin care sa poti convinge clientii sa depaseasca aceasta bariera psihologica.

Un trafic important nu este intotdeauna echivalentul unui numar important de comenzi. Principalii 4 indicatori de trafic care te ajuta sa poti monitoriza valoarea acestuia sunt:

  • Rata de conversie (cat la suta dintre vizitatorii site-ului plaseaza comenzi);
  • Rata de bounce (cat la suta din vizitatotii site-ului il parasesc fara sa mai vada nici o alta pagina in afara celei pe care au intrat);
  • Timpul mediu petrecut de un client pe site;
  • Rata de abandon a cosului de cumparaturi.

In cazul in care, cei 4 indicatori nu inregistreaza valorile asteptate, iar procesul de comanda este optimizat conform recomandarilor (vezi mai multe detalii despre optimizarea procesului de comanda in articolul “E-commerce. Cum readuci inapoi clientii care au parasit cosul de cumparaturi“), construieste increderea in magazinul tau online prin urmatoarele 4 elemente: testimonial, ratingul produselor, terte certificari si politica de retur.

1. Testimonialul

testimonial

Tesmonialul din pagina produsului (afla ce trebuie sa contina pagina de produs din articolul “Magazine Online. Ce trebuie sa contina pagina de produs”) reprezinta cea mai credibila informatie pentru clienti. Din acest motiv, iti recomandam sa:

  • Incurajezi clientii sa-si exprime parerea despre produsele achizitionate;
  • Oferi posibilitatea postarii comentariilor despre produs fara obligatia de a crea un cont pe site;
  • Nu stergi comentariile negative. Un client nemultumit caruia ii se vor acorda explicatii credibile, sustinute de argumente poate deveni rapid un client fidel si chiar loial ( un client loial va recoamnda cu incredere magazinul tau online);
  • Fii in permanenta atent la comentariile clientilor pentru a le putea raspunde rapid.

Ce avantaje iti aduc testimonialele clientilor?

Pe langa faptul ca testimonialele construiesc increderea clientilor, acestea mai au urmatoarele avantaje:

  • SEO – continutul postat de clienti sustine cresterea organica a traficului magazinului;
  • Feedback – te ajuta sa poti optimiza strategia de promovare a produselor;
  • Creeaza argumente noi de achizitie, altele decat caracteristicile functionale ale produselor.

2. Ratingul produselor

rating-produs

Ratingul produselor poate fi asemanat cu forma simpla a testimonialului. Spre deosebire de testimonial, ratingul produselor are urmatoarele avantaje:

  • Presupune o actiune simpla din partea clientilor;
  • Transmite rapid o informatie de incredere;
  • Este usor de remarcat;
  • Poate fi usor comunicat si in pagina de categorie, nu doar in pagina de produs.

Forme de prezentare a ratingului produselor

  • Nota produs
  • Rating Produs
  • Recomandare produs

3. Terte certificari

terte certificari

Tertele certificari cu ajutorul carora construiesti increderea clientilor pot lua forma:

  • Atestarilor oficiale (Ex: certificari ISO);
  • Premiilor primite (Ex: magazinului anului);
  • Prezenta in cadrul unor asociatii recunoscute in domeniu;
  • Sigurantei platilor (Ex: Verified by Visa, https).

4. Politica de retur

politica-de-retur

Conform celor mai recente studii despre comertul online (despre care poti sa citesti mai multe in articolul “10 concluzii importante ale celor mai recente studii despre comertul online”), plata ramburs este preferata de 83 % dintre clienti romani.

In plus, conform legii privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta (O.G 130/2000) produsele achizitionate la distanta se pot returna in 10 zile lucratoare de la primirea acestora.

Siguranta posibilitatii returului produselor determina o mare parte din clienti sa plaseze cu incredere o comanda online. Asadar, iti recomandam:

  • Sa afisezi informatiile legate de politica de retur astfel incat sa fie usor de remarcat in site;
  • Sa detaliezi cu atentie fiecare aspect al politicii de retur.

Concluzie

Transmite incredere clientilor magazinului tau online in fiecare etapa a intercatiunii cu acestia si asigura-te ca respecti cele 4 elemente de incredere care nu trebuie sa lipseasca din magazinul tau online.