Ai un plan de dezvoltare pe termen lung pentru magazinul tau online? Asigura-te ca urmatoarele 4 propuneri nu lipsesc din lista de “to do” pentru viitorul magazinului tau online.

Rapiditatea cu care se produc schimbarile in mediul online te obliga sa fii mereu pregatit pentru a adapta continutul si facilitatile magazinului tau online la obiceiurile de cumparare si de consum ale clientilor.

Cea mai sigura metoda prin care poti controla aceste schimbari este reprezentata tocmai de dezvoltarea lor, in felul acesta vei putea dezvolta un mod de actiune proactiv. In continuare, iti prezentam 4 idei prin care poti realiza acest lucru.

1. Prezentarea vizuala completa a produselor (in imagini la 360 de grade)

Conform studiilor, unul dintre cele mai importante elemente care influenteaza decizia de cumparare este imaginea produsului.

Imagini la 360 grade

Ce avantaje iti aduce prezentarea produselor dintr-un unghi de 360 de grade:

  • Cresterea senzatiei de tangibilitate a produselor;
  • Imbunatatirea experientei de cumparare;
  • Cresterea intercactiunii client-produs;
  • Dezvoltarea increderii clientilor;
  • Scaderea ratei de returnare a produselor;
  • Cresterea platilor efectuate cu cardul ( Afla din articolul “10 concluzii importante ale celor mai recente studii despre comertul online” care sunt modalitatile de plata agreate de clientii romani din mediul online).

Vezi aici si aici 2 exemple concrete cu prezentarea vizuala completa a produselor.

2. Serviciul “comanda online – ridica din showroom”

Aceasta facilitate este recomandata acelor magazine traditionale care au si prezenta online(vezi o paralela interesanta intre magazinul online si cel traditional in articolul “Magazin online vs Magazin traditional”).

comanda online ridica din showroom

Ce presupune serviciul “comanda online – ridica din showroom”?

Aceasta facilitate permite clientilor sa comande produsele din magazinul online, sa specifice data la care vor ridica produselor din showroom, urmand ca la acea data sa faca o vizita la adresa magazinului pentru a ridica produsul, ambalat si pregatit pentru livrare.

Ce avantaje iti aduce serviciul comanda online-ridica din showroom?

  • Scaderea costurilor de livrare;
  • Cresterea satisfactiei clientilor;
  • Sustinerea reciproca a vanzarilor celor 2 tipuri de magazine;
  • Evitarea situatiilor neplacute in care comanda este livrata intr-un moment nepotrivit pentru client.

3.Mostre gratuite la livrarea sau la ridicarea comenzii

Acordarea de mostre gratuite cu produsele magazinului online vizeaza, in special:

  • Cresterea importantei anumitor produse si stimularea vanzarilor pentru produse din aceeasi gama sau a produselor complementare;
  • Up selling si Cross selling

mostra gratuita

Ce presupune?

Acordarea de mostre gratuite cu produse din aceeiasi categorie sau din categorii complementare celui comandat.

Ce avantaje iti aduce acordarea de mostre gratuite la livrarea sau ridicarea comenzii?

  • Promovarea produselor;
  • Cresterea valorii percepute a produselor (conform Endowment Effect, oamenii considera un produs mai important, mai valoros, in momentul in care se afla in posesia lui);
  • Vanzari suplimentare;
  • Incantarea clientului;
  • Responsabilizarea clientilor (conform Legii Reciprocitatii, oamenii au tendinta de a percepe un lucru gratuit ca un favor pe care trebuie sa-l intoarca).

4. Programarea exacta a livrarii

Programarea exacta a livrarii este echivalemtul unei facilitati importante acordate clientilor. In acest moment, lipsa informatiilor cu privire la timpul de livrare si lipsa posibilitatii clientilor de a putea programa livrarea reprezinta 2 factori care influenteaza negativ vanzarile magazinelor online.

Ce avantaje iti aduce programarea exacta a livrarii?

  • Diminuarea neincrederii clientilor (in special daca esti la inceputul activitatii in mediul online);
  • Fidelizarea clientilor.

programarea livrarii

Iti recomandam sa setezi intervale de livrare predefinite in functie de programul clientilor:

  • Inainte de inceperea cursurilor la scoala;
  • Dupa programul de la birou.

Concluzie

Fara a dezvolta in permanenta facilitati noi menite sa incante clientii magazinului tau online, risti ca succesul vanzarilor ridicate sa fie doar unul de moment. Apeleaza la o echipa de specialisti care se vor ocupa de dezvoltarea, promovarea si cresterea permanenta a magazinului tau online.

Te-ar putea interesa si: