ochelari-poza-articolDaca ai ajuns aici si esti proprietarul unui magazin online cu siguranta optimizarea imaginilor este o „arta” pe care iti doresti s-o stapanesti. De la atragerea cumparatorilor pe site folosindu-te de Google si pana la reducerea timpului de incarcare a pozelor pe site, optimizarea imaginilor poate constitui o parte importanta a succesului afacerii tale online.

Daca si tu ti-ai pus intrebari pana acum de genul celor de mai jos, atunci arunca-ti privirea peste articolul nostru:

  • de ce atunci cand caut o imagine pe Google nu apare si fotografia produsului meu?
  • trebuie sa adaug ALT TAGS imaginilor mele?
  • care este diferenta dintre un fisier JPEG, GIF si PNG si pe care ar trebui sa il folosesc?

In acest articol iti vom raspunde la intrebarile de mai sus si speram si la altele, rostite sau ba. Asadar, urmeaza 4 lucruri importante despre optimizarea fotografiilor.

  1. Descrie in detaliu fotografiile

Este intr-adevar, foarte simplu sa pastrezi numele fotografiei, asa cum ti-o ofera aparatul foto sau telefonul. Insa un fisier cu titlul IMG42378.jpg nu va fi niciodata relevant pentru unul dintre clientii tai.

Si din ratiuni SEO si din ratiuni practice, te sfatuim sa iti denumesti fotografiile, in limba in care comunici in magazinul online, cu toate descrierile de care are nevoie.

De asemenea, trebuie sa te gandesti si cum ar putea clientii tai sa caute respectivul produs. Este o diferenta mare intre „Rochie_rosie_cu_volane_albe.jpg” si „Rochii_rosu_alb.jpg”.

Un obicei bun inainte de a incepe descrierile foto este sa cauti in Analitycs care sunt sabloanele de cautare si care sunt formulele pe care le folosesc de obicei clientii site-ului, atunci cand cauta un anumit produs.

  1. Optimizeaza Alt Tag-urile

Alt tag-urile sunt de fapt textele alternative care apar in dreptul imaginilor atunci cand un browser nu le poate reda. Si chiar daca imaginea este redata, in cazul in care vei ajunge cu mouse-ul in hover va aparea aceasta descriere a fotografiei (in functie de browser).

Cateva reguli simple atunci cand vine vorba de ALT TAGS:

descrie fotografiile in romana sau in engleza de baza, exact cum ai facut si in cazul fisierelor;

– daca vinzi produse care au in componenta numelui un cod special, trece-l si pe acesta, exact asa cum este si in titlul produsului;

nu folosi keyworduri in descrierile acestea ci, dimpotriva, lasa-le cat mai umane (nu folosi de exemplu „Frigider Beko cel mai bun pret reducere promotie oferta” ci scrie simplu „Frigider Beko DDEN517MWD+”)

– nu utiliza ALT tag-uri pentru imagini decorative, deoarece motoarele de cautare te pot penaliza pentru „prea multa optimizare”.

  1. Construieste o strategie pentru dimensiunea imaginilor si a unghiurilor din care sunt fotografiate produsele

O tendinta comuna zilele astea este de a arata un produs din cat mai multe unghiuri. Acum, revenind la exemplul rochiei rosii, nu ti-ar placea sa ai, pe langa imaginea din fata si din spate, imagini close-up cu detaliile rochiei, cu eticheta, cusaturile, nasturii, materialul, etc.?

Evident cel mai bun mod de a valorifica fotografiile este sa adaugi ALT tag-urile, corespunzatoare fiecarei fotografii in parte. Adica:

Frigider Beko DDEN517MWD+ 435 l interior

Frigider Beko DDEN517MWD+ 435 l fata

Frigider Beko DDEN517MWD+ 435 l sertare

Si asa mai departe. Lista poate continua in functie de creativitatea ta si de detaliile pe care vrei sa le folosesti pentru a-i convinge pe clienti sa cumpere produsul tau.

De asemenea, apare in discutie si strategia dimensiunilor imaginilor, care, pe langa functia stricta pentru aspect si pentru cea descriptiva, trebuie sa fie si usor de incarcat pe site, mai ales de pe dispozitivele mobile.

  1. Afla ce tipuri de fisiere sa folosesti si pentru ce situatii

In general, exista 3 tipuri de fisiere pe care le poti intalni atunci cand vine vorba de imagini pe web: JPEG, GIF si PNG. Care este diferenta intre ele?

  • JPEG (sau .jpg) sunt un tip de fisier oarecum vechi, care au devenit standardul imaginilor care pot fi gasite pe internet. Imaginile JPEG au capacitatea de a putea fi comprimate considerabil, ceea ce duce la slabirea calitatii imaginii, o data cu micsorarea fisierului.
  • GIF-urile (.gif) sunt imagini de calitate mai scazuta decat JPEG , fiind formate din mai multe imagini simple, cum ar fi pictograme sau imagini decorative. De asemenea, GIF-urile suporta si efectul de animatie, cum probabil stii deja de pe Facebook sau 9gag.

In ceea ce priveste optimizarea unor astfel de imagini, trebuie doar sa aveti grija la locul in care alegi sa le utilizezi. De obicei, in spatiile destinate fotografiilor de mari dimensiuni (pentru produse, de exemplu), nu este indicat sa folosesti GIF-uri.

  • PNG-urile sunt din ce in ce mai populare si sunt folosite ca o alternativa la GIF-uri. Un fisier PNG suporta mult mai multe culori decat unul GIF si nu se degradeaza cu timpul, in re-salvarile ulterioare, asa cum o fac imaginile de tip JPEG. Chiar daca fisierul PNG incepe sa fie folosit mai mult, dimensiunile unei astfel de imagini poate fi inca cu mult mai mare decat o fotografie JPEG.

Daca vorbim de sfaturi pentru magazinul tau online, noi avem cateva sfaturi pentru atunci cand alegeti formatele fisierelor:

– Pentru cele mai multe situatii de ecommerce, JPEG-uri sunt cea mai buna solutie. Ele ofera cea mai buna calitate si cea mai mica dimensiune pentru fisiere;

Niciodata sa nu folositi GIF-uri pentru imaginile mari de produs. Dimensiunea fisierului va fi foarte mare si exista riscul de a-i reduce din calitate. Cele mai bune locuri in care poti folosi GIF_urile sunt fie pentru thumbnailuri, pentru fotografiile miniaturi sau pentru imaginile decorative.

– PNG-urile pot fi o foarte buna alternativa atat pentru JPEG-uri cat si pentru GIF-uri. Daca poti obtine fotografiile pentru produs numai in acest format, incearca sa folosesti formatul PNG – 8  in locul lui PNG – 24.

Nu in ultimul rand, nu uita sa testezi fotografiile! Testeaza numarul lor optim pe pagina produsului, testeaza unghiul preferat al cumparatorilor si testeaza cate produse este optim sa ai in fiecare categorie, pe pagina.

Iar daca ai si alte intrebari, scrie-ne aici, pe retelele de socializare sau pe contact@inotec.ro. Mult succes!

btn-hover

Te-ar putea interesa si: