Imaginează-ţi că eşti proprietarul unui supermarket unde, în mod constant, jumatate din clienţi şi-ar face selecţia de produse dorite în căruţul de cumpărături, după care l-ar abandona undeva în magazin şi ar pleca fără să cumpere nimic. Majoritatea comercianţilor în această situaţie şi-ar imagina o criză, dar în mediul online astfel de atitudini sunt normale. Statisticile arată că rata medie de abandon în cazul comenzilor de produse este de 40%, pe când în cazul serviciilor este de 58%. În perioadele de instabilitate economică, abandonul coşurilor încărcate de cumpărături atinge cote ridicate, în special în cazul magazinelor online, unde cumpărătorul printr-un simplu ”click” poate accesa alt site pentru compararea preţurilor sau pur şi simplu se decide să nu cumpere.

Cu cât acordăm mai multă atenţie ratei de abandon a cumpărăturilor, cu atât creşte frustrarea generată de lipsa de comenzi. Însă… tot aici se afla şi oportunitatea! Aceşti vizitatori, deoarece sunt numai la un pas distanţă de a ne băga bani în buzunar, sunt adesea, şi potenţialii consumatori pe care îi putem transforma cel mai simplu în clienţi.

Iată câteva metode de a transforma RENUNŢAREA în VÂNZARE

1. Măsoară

Reducerea abandonului coşurilor încărcate se rezumă la urmărirea acestora. Începe prin instalarea unui program de analiză – Google oferă unul gratis destul de performant – care să urmărească ce pagini din site-ul tău cauzează ieşirea frecventă a utilizatorilor. Aviash Kaushik, un expert Google in analiză, sugerează împarţirea abandonului în două categorii: “abandonul coşului” – procentul de consumatori care îşi încarcă coşul şi îl abandonează înaintea procesului de finalizare şi “abandonul final” – procentul consumatorilor care încep procesul de finalizare a comenzii, dar abandonează înainte de a plăti.

2. Simplifică procesul de finalizare a comenzii

Odată ce ai stabilit rata de abandon pe care o înregistrează site-ul tău, focusează-te pe simplificarea procesului de încheiere a comenzii. Ai putea să renunţi la orice informaţie care nu este necesară pentru încheierea vânzării – spre exemplu crearea unui cont sau cererea numărului de telefon. Întotdeauna când ceri o informatie personală, cum ar fi adresa de e-mail, specifică utilitatea ei şi mentionează ce vei face cu ea.

3. Schimbă designul site-ului

Remodelarea site-ului poate fi costisitoare, dar uneori, chiar şi micile schimbări pot aduce efecte mari afacerii tale. O recomandare des întâlnită în acest domeniu, este cea de a afişa coşul de cumpărături pe ficare pagină a site-ului, cu rolul de memento pentru utilizatori. Atentie! Nu schimba nimic fără să testezi întâi. Când te hotărăşti să schimbi ceva, fă un A/B test – în care clienţii sunt trimişi, la întâmplare, fie în pagina noua, fie în pagina veche, ca să vezi care dintre cele două variante funcţionează mai bine.

4. Follow up

Dacă clientul şi-a creat cont şi apoi abandonează coşul de cumpărături, este posibil să îl contactezi prin e-mail şi să-l întrebi dacă a întâmpinat dificultăţi tehnice…sau îi poţi oferi un discount dacă finalizează tranzacţia.

Ce-ai zice dacă ai încerca să reduci rata de abandon a cumpărăturilor din magazinul tău online? Se apropie sezonul sărbătorilor şi, ca în fiecare an, cadourile comandate pe Internet vor fi la mare căutare :-).  Succes!

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. cristina velio

    In sfarsit un articol scurt, cuprinzator, fff interesant si cu sfaturi aplicabile imediat. Bravo pentru limba romana folosita, nesiluita de “ca si”, “articole care le cumpara clientii” in loc de “pe care”…etc.
    Acurat, simplu ,necesar-bun articol!

Post a comment