Continutul de marketing este actul de a crea, publica, si distribui continut cu scopul specific de a atrage, angaja si pastra clientii.

Desi 2015 se apropie rapid de sfarsit, exista inca o multime de oportunitati de marketing pentru creatorii de continut din zona ecommerce. De la publicarea unui mix de idei de cadouri de Craciun pentru ultima suta de metri, pana la articole cu trimitere la vacanta sau clipuri video cu rezolutiile de Anul Nou, orice idee poate fi transformata in continut pentru perioada Sarbatorilor.

Mai jos gasiti cinci idei de continut pentru decembrie 2015.

1
  1. Idei pentru cadourile de Craciun Last-minute

Indiferent cat de perfect este planul de cumparat cadouri, vor exista intotdeauna cadouri cumparate pe ultima suta de metri. Chiar si celui mai organizat cumparator, tot i se poate intampla sa uite pe cineva, sa aiba o idee noua pentru cadoul cuiva drag sau pur si simplu sa mai introduca pe cineva pe lista celor cuminti.

In decembrie, o strategie foarte buna de continut ia in considerare oferirea unor articole cu sugestii pentru aceste cadouri. Astfel de articole pe acest subiect ar putea avea titluri precum:

“Ghidul procrastinatorului: cum sa faci cele mai reusite cadouri de Craciun”

” Cadouri de Craciun cumparate in 25 de minute, care arata ca si cum le-ai fi planificat cu mult inainte”

“10 sfaturi pentru Shopping Online de Craciun”

“7 idei de cadouri last-minute pentru cel mai grozav tata”

2
  1. Materiale referitoare la pregatirea de vacanta sau sfaturi pentru Sarbatori

Decembrie gazduieste mai multe vacante majore, inclusiv Mos Nicolae, Craciunul, Anul Nou sau  Hanukkah. Fiecare dintre aceste sarbatori are traditii si sarbatori asociate, care, la randul lor creeaza oportunitatea de a impartasi continut original.

Evident, in functie de specificul brandului, pot exista pin board-uri pe Pinterest, video-uri pe Youtube sau articole pe blog. Inspiratia si creativitatea creatorilor de continut este vitala aici, putandu-se juca atat cu simbolistica fiecarei sarbatori cat si cu obiceiurile de sezon.

  1. Salutari sincere de sezon

Pentru multe business-uri, de obicei ne referim aici la cele mici si mijlocii, efortul de marketing este numai despre construirea unei relatii cu cumparatorii. Aceasta presupune faptul ca nu tot ceea ce mesajele voastre trebuie sa contina se leaga de vanzarea imediata. De multe ori, efortul crearii de continut este exclusiv pentru crearea unei experiente de brand, a unui sentiment autentic, etc.

Acest mesaj sincer poate lua mai multe forme, inclusiv articole, posturi pe social media, sau continut pentru e-mailuri. Atentie insa! Daca scopul este de a atinge inima clientului, partajarea fotografiilor inspirationale, impartasirea experientelor si a gandurilor, urarile de Craciun si An Nou trebuie sa fie personalizate.

bodybuilding
  1. Rezolutii pentru noul an

A devenit deja o traditie ca, la sfarsitul fiecarui an sa ne cream liste cu rezolutii pentru anul viitor. Cateodata insa, de ce sa nu recunoastem, ne-am dori sa gasim rezolutii sau liste din care sa ne inspiram, unde sa cautam obiective noi si provocatoare.

Pentru continutul de marketing e-commerce, rezolutiile de Anul Nou reprezinta cateva posibilitati de divertisment sau, cel mai adesea, informarea unei audiente eterogene. Mai exact, s-ar putea scrie articole care ar avea ca teme:

Lista cu obiective – sugestii pentru rezolutiile de Anul Nou;

Foloseste umorul in realizarea rezolutiior de Anul Nou.

Cum sa-ti faci lista rezolutiilor de Anul Nou in doar 6 pasi.

3
  1. Retrospectiva

Poate una dintre cele mai eficiente idei pentru crearea unui continut nou, fara prea mult efort dar cu un impact extraordinar asupra clientilor este rememorarea momentelor cheie de peste an. Aceasta este o idee care se potriveste de minune oricarui tip de magazin online, indiferent de produsele pe care le vinde.

Totul consta in ideea in care alegeti sa ambalati retrospectiva:

Fashion retailer: “Cele 10 Stiluri care au definit anul 2015.”

Casa si Gradina: “Ce s-a intamplat in domeniul Casei si Gradinii in 2015 ”

Hardware retailer: “Topul celor mai inedite instrumente din 2015.”

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment