Mai sunt 2 saptamani pana la Paste, dar asta inseamna suficient timp daca va propuneti sa va imbunatatiti vanzarile de sezon, pe site (si nu numai). In mod normal, sarbatorile de Paste reprezinta un sezon lent raportandu-ne la intregul an, fara multe vanzari, pentru ca atentia clientilor este orientata spre anumite tipuri de cumparaturi.

Cu toate acestea, utilizarea unor tehnici simple dar inteligente, de marketing, va pot obtine maximum de vanzari al acestei perioade. Asadar, care sunt lucrurile pe care le puteti face pentru ca site-ul sa imbunatateasca experienta clientului si sa sporeasca awarness-ul? Cititi mai departe pentru a le afla.

ecommerce de Paste
  1. Lansati o „vanatoare” de oua de Paste

Incepem cu un sfat care se potriveste oricarui tip de afacere si oricarui tip de organizare, indiferent cat de complex sau de simplu este. Un joc popular de Paste, mai cunoscut in strainatate decat in Romania, este asa numitul „Easter Egg Hunt”, o vanatoare de oua colorate, care poate ajuta in a face site-ul mai eficient si mai atractiv pentru utilizatori. Trebuie sa va ganditi mai intai ce fel de vanatoare vreti sa faceti, daca o veti finaliza cu o recompensa, ce fel de „oua” veti ascunde in site si unde anume. Cel mai simplu mod este de a plasa „ouale” este pe fotografiile din paginile interioare ale site-ului. Nu uitati ca utilizatorii vor avea nevoie de indicii pentru a gasi imaginile cu pricina. In plus, puteti crea si o campanie in care ii chemati la joaca pe abonatii dumneavoastra sau pe cei din comunitate.

  1. Creati un Landing Page special pentru Paste

Intr-un business ecommerce, un landing page destinat Pastelui este un must-have. Acesta poate avea o tematica grafica speciala, servind ca hub pentru toate produsele conexe cu Pastele. Puteti sa organizati aceasta pagina si ca o categorie separata, noua, atribuindu-i oferte exclusive pentru aceasta perioada.

  1. Pastrati atentia utilizatorilor

Aveti posibilitatea sa utilizati „carlige” speciale pentru a afisa promotiile specifice Pastelui si a mentine utilizatorii implicati. Puteti sa recurgeti la o campanie de e-mail marketing sau sa oferiti oferte zilnice pana in ziua Pastelui. Sarbatorile sunt menite sa fie pline de bucurie, asa ca un site atractiv ii va face mai atenti pe clienti. In plus, pentru a arata si latura creativa a brandului dumneavoastra, puteti crea continut special pentru Paste – video-uri, postari speciale pentru ziua Pastelui, fotografii cu birourile decorate, etc.

  1. Furnizati optiuni de ambalare gratuita, speciala pentru Paste

Indiferent de sarbatoare, ca este Paste, Craciun, Ziua Mamei sau Ziua Indragostitilor, exista probabilitatea mai mare de a cumpara ceva ambalat in spiritul sarbatorii decat ceva clasic. Si daca tot e sarbatoare, oferiti un serviciu gratuit de ambalare pentru cumparaturile-cadou. Pe langa faptul ca un astfel de serviciu este atractiv, el poate fi si un argument pentru a cumpara datorita eficientei de timp economisit.

  1. Personalizati e-mailurile pe care le trimiteti inainte de Paste

Cu siguranta puteti crea un tempalte specific Pastelui pentru a construi o campanie de e-mail marketing pentru Paste, dar permiteti-mi sa va reamintesc ca, in medie, doar 15 – 20% dintre abonati deschid e-mailurile. Aveti de gand sa ignorati restul de 85% dintre utilizatori si sa investestiti timpul intr-un design nou? Evident, nu e nimic rau in legatura cu schimbarea totala a design-ului si adaugarea unor detalii festive, dar daca va puteti petrece mai mult timp pe testarea unor subject line-uri, compunerea continutului si a call-to-action-urilor, credem ca este mai benefic sa va petreceti timpul in cel de-al doilea mod.

ecommerce pentru paste
  1. Actualizati anunturile de cautare platite si materiale pentru afiliere

Actualizati campaniile platite de publicitate, fie ca sunt anunturi text, fie ca sunt bannere. Iata cateva sfaturi pentru a ajuta la configurarea campaniei dumneavoastra de sezon:

– creati o campanie separata, nu amestecati anunturile noi cu cele vechi. Astfel, va fi mult mai usor de estimat performanta acestei campanii;

– de asemenea, puteti stabili un buget si, in cazul in care a functionat bine, puteti relua aceeasi campanie si anul urmator;

– pregatiti campania in avans, deoarece aveti nevoie de aprobari asa ca nu lasat campaniile pe ultima suta de metri;

adaptati listele de cuvinte cheie si adaugati expresii legate de sarbatoarea Pastelui.

  1. Convingeti-va utilizatorii sa cumpere dupa sarbatori

Multi oameni aleg sa-si petreaca sarbatorile in vacante cu familia, asa ca s-ar outea sa rateze promotiile sau campaniile de publicitate pe care le faceti dumneavoastra. O solutie este sa le trimiteti tuturor un vocuher special, tichete sau coduri promotionale, care sa fie valabile 2 -3 saptamani dupa Paste. Evident, trebuie sa ganditi si mailuri de follow-up pentru a le aminti cate zile le raman pentru a putea face cumparaturile cu discount.

 

Concluzie

In general, marketerii nu se implica extraordinar de mult in optimizarea campaniilor de marketing pentru Paste, insa acordati-le o sansa tuturor celor care vor sa fie tratati special si cu ocazia acestui eveniment festiv.

Va dorim Paste fericit!

Te-ar putea interesa si: