Ca orice retea sociala, Facebook se bazeaza pe continutul creat de utilizatorii sai. Asadar, cu cat dezvolti mai mult continut original si pretios, cu atat mai mult iti cresc sansele de a incepe sa relationezi cu fanii tai, ei incep sa inteleaga valorile tale si se identifica evident si cu produsele tale. Atentie insa sa nu transformi Facebook-ul in principalul canal de comunicare, daca obiectivul tau este sa aduci clientii in magazinul online.

Cateva cifre in loc de prolog:

  • Facebook are peste 1,5 miliarde utilizatori;
  • Peste 699 milioane de oameni se conecteaza zilnic pe Facebook;
  • Petrecem in medie aproximativ 15 ore, in fiecare luna pe Facebook;
  • Mai mult de 2,5 milioane de site-uri sunt integrate cu Facebook.

Pentru ca numarul celor care apeleaza la Facebook pentru businessurile e-commerce este in crestere, ne-am gandit sa punem cap la cap cateva sfaturi pentru a-ti creste numarul vanzarilor in magazinul online. Daca ai intrebari sau alte sugestii, scrie-ne!
Facebook Ads | Inotec | Social Media

  1. Creeaza doar Ad-uri bine targetate pentru publicul tau

Umbla vorba prin departamentele de marketing online, ca nu exista reclama mai bine platita decat cea facuta pe Facebook.

Facebook Ads s-a imbunatatit extraordinar in ultimii ani si se modifica constant pentru a fi mai usor de configurat si de analizat in comparatie cu alte moduri de publicitate.

Asadar, poti targeta o reclama in functie de persoanele la care vrei sa ajunga, in functie de locatia lor, de interese, de sex sau varsta ori chiar in functie de alte pagini la care au dat like. Odata ce intelegi cum functioneaza targetarea, poti creste treptat bugetul investit.

  1. Continutul este rege – chiar si pe Facebook

Unii ii spun continut de calitate. Altii Quality Content. Cert este ca e rege peste tot. Conteaza foarte mult insa si structura continutului. Acum, daca v-as spune ca articolul de fata are aproape 800 de cuvinte, s-ar putea sa nu mai vreti sa-l cititi.

De ce? Pentru ca utilizatorii s-au invatat sa citeasca mesaje scurt, catchy, atragatoare si orientate spre o actiune distractiva. Ati observat tendinta asta?

Inotec | Social Media | Online Shop
  1. Optimizeaza magazinul online pentru engagementul pe Facebook

Magazinul tau online ar trebui sa fie optimizat pentru engagementul pe Facebook Likes, Comentarii, Share-uri. Exista foarte multe de multe modalitati prin care o poti face: Social Media sign in, widget-uri de sharing, comentarii prin Facebook, etc. Sunt lucruri de baza pe care insa foarte multe magazine online nu le au.

  1. Atentie la Descrieri si la Butoanele de Call-to-Action

Atunci cand aduci produse noi sau cand introduci categorii de produse pe site-ul tau, ar fi bine sa le share-uiesti si pe Facebook. Sfatul nostru este insa sa nu lasi doar link-ul ci sa pui o scurta descriere. Comparativ, share-urile cu descrieri catchy sunt mult mai click-uite decat link-urile simple.

De asemenea, e bine sa stii ca mesajele mai scurte de 80 de caractere atrag cu 23% mai multa implicare. Utilizarea emoticoanelor creste comentariile cu 33% si intrebarile obtin 100% mai multe comentarii.

Magazin Online | Inotec | Social Media
  1. Simplifica procesul de cumparare

Poate cel mai important lucru atunci cand ai un magazin online este procesul de cumparare. In mod normal, magazinele online posteaza link-uri catre produse direct pe pagina de Facebook. Nimic gresit pana acum, ba chiar indicat. Insa, rata mica de conversie se datoreaza  unui proces greoi de cumparare.

E ca si cum utilizatorii ar gasi exact ceea ce isi doresc, ar ajunge la produs, l-ar pune in cos, dar l-ar abandona pentru ca e prea complicat sa ajunga la casa si sa-l plateasca. Sugestia noastra de simplificare a procesului de cumparare este alegerea unei aplicatii de Facebook care accepta plata directa a produsului. (de ex. Shopify)

  1. Foloseste Facebook pentru Suport Clienti

O modalitate foarte buna de a interactiona cu fanii si de a-ti arata amabilitatea, este mutarea „asistentei” chiar pe pagina de Facebook. In modul acesta poti fi mai aproape de clienti, le poti cere review-uri, pareri, sugestii iar acestia pot reactiona imediat, primind raspunsuri de la brandul caruia se adreseaza. O situatie win – win.

  1. Foloseste o combinatie intr mesajele manuale si cele automate

Cele mai multe magazine de comert electronic servesc clienti din mai multe tari, ca urmare, Facebook-ul trebuie sa comunice cu toata lumea. Evident, Specialistul Social Media nu poate sta 24/24 ore sa posteze, insa exista solutii de programare a postarilor, in functie de fusurile orare ale globului.

De exemplu, poti folosi platforme de programare a postarilor precum BufferApp sau HootSuite.

Interesant este ca nivelul activitatii pe Facebook creste cu  18% joi si vineri si cu 32% in week-end, fata de activitatea inregistrata in timpul saptamanii. De asemenea, in fiecare zi, in jurul orei 13 se intampla cele mai multe actiuni (probabil in pauza de masa) iar ora 15:00 este ora cea mai activa din punct de vedere a click-urilor.

 

Acum, ca ai aflat 7 tips-uri noi pentru magazinul tau online, iti asteptam intrebarile si provocarile. Scrie-ne aici sau pe facebook!

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment