Cei care vând într-un boutique sau într-un supermarket reusesc să convingă clienţii nehotărâţi să cumpere anumite produse. Altfel stau lucrurile în mediul virtual. Experinţa cumpărăturilor online fiind una foarte personală şi individuală, este dificil să convingi vizitatorii magazinului online să comande produsele tale. Iată câteva ponturi care te vor ajuta să-ţi impresionezi clienţii virtuali şi să le câştigi încrederea:

1. Comunică cu clienţii prin ”live chat”
Opţiunea de live chat sau instant messanging poate servi ca un agent de vânzare virtual care asistă vizitatorii magazinului online pentru selecţia produselor şi finalizarea comenzilor. Statisticile dovedesc că abordarea unei comunicări online cu potenţialii clienţi reduce rata de abandonare a comenzilor. Poţi oferi o experienţă plăcută clienţilor virtuali, postând poze actuale ale agentilor de vânzare virtuali :-).

2. Răspunde prompt solicitărilor
Chiar dacă nu exploatezi live chat-ul la potenţialul maxim, ai gijă ca atunci când apare o solicitare din partea unui client să ai o persoană care să clarifice situaţia fie prin email, fie telefonic.

3. Atrage feedback de la clienţi
Dacă ai probleme în a atrage comentariilor clienţilor, o bună idee ar fi să desemnezi o persoană care să se ocupe de partea de comunicare a magazinului tău, să participe în discuţiile de pe forumuri, în reţelele sociale, pe bloguri sau pe site-urile unde se fac sondaje de opinie sau studii de caz. În acest fel, oferta ta virtuală va fi mai cunoscută, îi vei putea da nuanţa dorită şi o dată cu acestea şi atentia publicului consumator va fi captată de ideea afacerii tale.

4. Promovează produsele prin imagini video
Ai putea posta video clip-uri cu tine sau cu angajaţii tăi vorbind despre produsele încercate de tine sau de ei, impresiile generale şi micile atuuri care nu se pot observa cu ochiul liber sau din descrierea de pe site.

5. Ajută vizitatorii prin secţiunea ”întrebări şi răspunsuri”
Oferă vizitatorilor posibilitatea de a posta întrebări şi dovedeşte expertiza oamenilor tăi şi calitatea serviciilor prin răspunsuri prompte şi bine structurate.

Dacă mai ştii sau ai mai încercat şi alte mijloace prin care ţi-ai pus amprenta personală asupra afacerii tale online te rugăm să ne împărtăşeşti şi nouă din reuşitele tale!

Te-ar putea interesa si: