Te-ai hotarat sa deschizi un magazin online, ti-ai stabilit piata pe care vrei sa o satisfaci, ai ales echipa care se va ocupa de dezvoltarea platformei de e-commerce, ce faci mai departe? Cum iti faci cunoscut magazinul, cum il promovezi? O solutie e reprezentata de promovarea prin AdWords. Iti vom prezenta in continuare atat elementele de baza, cat si cateva trucuri eficiente.

Ce trebuie sa stii despre AdWords

Am ales cele mai importante 9 informatii despre promovarea prin AdWords. Asadar, trebuie sa stii ca:

    1. AdWords e o metoda de promovare prin intermediul Google.

    2. AdWords, conform Bogdanei Butnar, Industry Manager Google Romania, “nu reprezinta inchirierea unui spatiu publicitar“.

    3. AdWords e o metoda targetata de promovare. Asadar, primul lucru pe care trebuie sa-l stabilesti intr-o campanie este definirea targetului – “persona” ( Pune accent pe criteriile de segmentare psihografice si comportamentale, nu uita insa de cele demografice sau geografice ).

    4. AdWords e o metoda platita, prin care iti postezi oferta in rezultatele cautarilor din Google.

    5. Anuntul prin care iti promovezi oferta in Google poate ocupa una dintre cele 11 pozitii: 3 in partea de sus (primele rezultate afisate) si 8 in partea dreapta a rezultatelor cautarilor (de dimensiuni mai reduse).

In plus :

    6. Pozitia ocupata de anuntul tau e determinata de suma pe care te-ai hotarat sa o investesti. E evident ca o investitie mai mare iti asigura un loc fruntas in rezultatele cautarilor. Iti recomand ca aceasta investitie sa o iei in calcul atunci cand alegi furnizorul serviciilor de e-commerce. Una dintre platformele de e-commerce care ofera, pe langa numeroasele facilitati de proiectare si dezvoltare a magazinului si un pachet complet de servicii de promovare online este Izzisale).

    7. Fiecare anunt de promovare este setat pe un numar de cuvinte cheie. Ex (Vreau sa promovez un produs din categoria detergenti ieftini, in cazul acesta voi avea ca si cuvant cheie de baza detergenti ieftini).

    8. Costul postarii unui anunt se stabileste pe baza cuvintelor cheie si in functie de concurenta pe aceste cuvinte (In momentul setarii campaniei, iti este recomandat un cost sau “bid”. Cu cat concurentii investesc mai mult in promovarea acelui cuvant cheie, cu atat va creste si “bid-ul” recomandat).

    9. Fiecare anunt e compus din: headline (de culoare albastra), 2 linii de text descriptiv si un URL. Exista si varianta anunturilor sub forma de imagini sau animate. Vom reveni cu descrierea avantajelor acestor anunturi, pentru un magazin online, intr-un articol viitor.

De ce depinde succesul unei campanii AdWords?

Locul ocupat de anuntul tau in rezultatul cautarilor dupa anumite cuvinte cheie nu reprezinta elementul esential al succesului unei campanii. Elementul cheie e RELEVANTA pentru client. Tine cont de acest principiu atunci cand realizezi astfel de campanii.

Nu incerca sa creezi anunturi care “pacalesc” clientul. Nu uita, nu rata mare de click al anuntului e obiectivul principal, ci conversia propriu-zisa. Iti recomandam sa creezi anunturi cat mai SPECIFICE.

Cum influentezi locul pe care il ocupa anuntul tau in Google?

Afisarea tuturor anunturilor tine cont de un rationament simplu: Rank = CPC x Quality Score. CPC reprezinta Costul Per Click (cat esti dispus sa investesti in anuntul tau), iar Quality Score’ul tine de priceperea cu care realizezi campania AdWords.

Acest quality score e determinat pe baza a 3 elemente ce tin de relevanta anuntului pentru client:

  • CTR – Click Through Rate (rata de click raportata la numarul de afisari. De exemplu, daca anuntul a fost afisat de 100 de ori si a inregistrat 10 click-uri, va avea un CTR de 10% ).
  • AD text Relevance – Reprezinta relevanta anuntului tau raportata la cuvintele cheie dupa care este afisat. Ex : Creezi un AD pentru mancare de caini, daca utilizatorul a cautat “mancare de caini ieftina” iar textul anuntului tau contine “mancare de caini ieftina” primeste automat un scor de relevanta ridicat.
  • LPO – Landing Page Optimization. Intr-o campanie AdWords, e foarte important ca pagina catre care trimite anuntul tau sa fie optimizata din punct de vedere SEO (meta taguri, H1, keyworduri, ALT pe imagini – sunt doar cateva dintre regulile de optimizare). In acest sens, iti recomandam sa creezi similitudine intre cuvintele cheie pe care ai setat campania si cuvintele cheie pe baza carora este setata aceasta pagina.

Exemplu de anunt AdWords

Concluzie

Desfasoara campanii de promovare integrate pentru magazinul tau online. Include campaniile de AdWords pe lista modalitatilor de promovare, alaturi de Social Media sau E-mail marketing. Fii pe faza, iti pregatim un al doilea articol despre trucuri in alcatuirea textului unui anunt AdWords.

Te-ar putea interesa si: