Retargetarea sau Remarketing pentru magazinul online faciliteaza promovarea targetata in care mesajul este afisat consumatorului in functie de actiunile anterioare realizate de acesta in mediul online (site-uri vizitate, istoric cautari, etc).

Trebuie sa stii ca exista 2 strategii de Retargetare pentru un magazinul online, si anume:

  • Site Retargeting
  • Search Retargeting

google-adwords-remarketing

Prima dintre ele vizeaza afisarea mesajelor de promovare pe siteurile partenere ale furnizorului de servicii de Retargeting acelor userii care au vizitat in trecut magazinul tau online, in timp ce Search Retargeting se bazeaza pe istoricul cautarilor userilor, afisand mesajele de promovare pe baza acestui istoric de cautari si nu pe baza vizitelor magazinului online.

Ne vom indrepta atentia asupra primei metode de promovare, Site Retargeting, mai exact asupra metodei de promovare utilizata de Google – Remarketing.

Remarketing – Google Adwords

Remarketing, metoda de promovare a magazinelor online facilitata de Google prin serviciul AdWords, presupune targetarea userilor care au vizitat o anumita sectiune a siteului (Home Page, Pagina de Categorie, Pagina Produsului, Pagina Cosului de Cumparaturi sau Pagina de Finalizare Comanda). Acestor useri le vor fi afisate mesajele de promovare sub forma unor bannere pe site’urile partenere Google inscrise in Google Display Network (retea de site’uri partenere Google).

Remarketing – Ce trebuie sa definesti

Pentru a putea desfasura o campanie de Remarketing pentru magazinul tau online, trebuie sa:

  • Stabilesti categoria de useri vizata (Ex: Useri care au parasit pagina de finalizare comanda);
  • Inserezi codul generat de Google in pagina din site (Ex. In pagina de finalizare comanda);
  • Creezi mesajul de promovare (Text sau Imagine).
remarketing-google

Remarketing – Ce trebuie sa mai stii

  • Mesajele de promovare create vor fi afisate doar in momentul in care lista de useri vizata de tine inregistreaza un minim de 500 de cockie’uri (= 500 de vizite unice in pagina vizata).

Remarketing – Ce iti recomandam

Inainte de a seta o campanie de Remartketing pentru magazinul online trebuie sa definesti:

  • Obiectivele campaniei de Remarketing (Ex: numarul de vizite, numarul si valoarea comenzilor);
  • Bugetul campaniei de Remarketing (In functie de obiectivele stabilite anterior);
  • Pagina din site vizata;
  • Caracteristicile audientei vizate ( durata maxima de timp in care se vor afisa mesajele. Ex: 180 de zile de la prima vizizta a magazinului);
  • Durata campaniei de Remarketing.

In plus, iti recomandam sa incepi cu o campanie generala, targetata pentru cei care au vizitat pagina de start a magazinului. Monitorizand efectele acestei campanii o vei putea adapta cu succes in cazul campaniilor specifice (campanii de Retargeting pentru Cosul de Cumparaturi si Finalizare Comanda).

Tutorialul despre Remarketing – Google AdWords oferit de Google te ajuta sa setezi pas cu pas campania de Remarketing pentru magazinul tau online.

Concluzie

Profita de efectele pozitive pe care promovarea targetata le poate aduce magazinului tau online si apeleaza la o echipa de specialisti care se vor ocupa de campaniile de Retargeting pentru magazinul tau online.

Articole pe care ti le recomandam:

1.E-commerce. Cum creezi un Landing Page cu o rata de conversie importanta
2.E-commerce. Cum readuci inapoi clientii care au parasit cosul de cumparaturi?
3.E-commerce. Cele mai recente 4 facilitati de promovare prin Google AdWords
4.Magazine online.Ce trebuie sa contina pagina de produs?
5.Ce trebuie sa transmita bannerele magazinelor online?