Cat de bine cunosti targetul de clienti ai magazinului online? Care sunt intervalele orare in care acestia prefera sa plaseze o comanda? Care este zona geografica din care primesti cele mai multe comenzi? Consulta urmatoarele 10 intrebari pentru a-ti defini si a-ti cunoaste cu exactitate targetul de clienti.

research magazin online

Studiaza in permanenta comportamentul clientilor magazinului tau online si nu uita sa adaptezi fiecare actiune de promovare online la specificul si caracteristicile obiceiurilor de cumparare si consum ale acestora.

Caracteristicile demografice tot mai omogene ale clientilor magazinelor online muta interesul asupra studierii detaliilor de comportament.

Cunoaste-ti clientii – Raspunde la urmatoarele 10 intrebari

  1. Care este intervalul orar in care clientii plaseaza cu precadere o comanda?
  2. In ce moment al zilei prefera sa primeasca newsletterele magazinului online (rata de deschidere, click si conversie)?
  3. Care este traseul in site al userilor care se afla la prima accesare a magazinului online vs userii care revin pe site?
  4. Care sunt canalele de comunicare online preferate de clienti?
  5. Care este rata de abandon a cosului de cumpraturi?
  6. Care sunt paginile din magazinul online cu continut irelevant pentru clienti (pagini cu rata de bounce mai mare de 50%)?
  7. Care sunt categoriile de produse vedeta (categorii de produse cu cea mai mare rata de conversie)?
  8. Care este tipul de oferta promotionala preferata (reducere de pret, produs in plus, produs cadou, transport gratuit, etc)?
  9. Care este cea mai accesata zona din magazinul tau online?
  10. Care este siteul prin intermediul caruia clientul afla pentru prima data de magazinul tau online?

Pentru primele 9 intrebari, rapoartele furnizate de Google Analytics (programul de monitorizare a traficului magazinul online) te ajuta sa afli raspunsul la fiecare dintre ele, in schimb, pentru ultima informatie ai nevoie de o platforma de e-commerce performanta.

Concluzie

Cele 10 intrebari despre targetul de clienti ai magazinului tau online reprezinta o recomandare pentru tine, nu te limita insa la acestea, dezvolta lista si cunoaste-ti cu adevarat targetul de clienti.

Articole reomandate pe tema E-commerce:

1. 10 concluzii importante ale celor mai recente studii despre comertul online ;
2. E-commerce. Cum readuci inapoi clientii care au parasit cosul de cumparaturi? ;
3. Magazine online.Ce trebuie sa contina pagina de produs? ;
4. E-commerce – 8 trucuri prin care textul Ad’ului vinde ;
5. De ce au nevoie magazinele online de email marketing? .

Te-ar putea interesa si: