Promovarea magazinelor online prin campaniile AdWords beneficiaza de avantajul posibilitatii monitorizarii rezultatelor si a optimizarii in timp real. In continuare, iti vom prezenta 13 indicatori de performanta (KPI’uri) de care trebuie sa tii cont atunci cand desfasori o campanie AdWords axata pe vanzarea produselor.

Indicatori principali pentru campaniile de promovare Google AdWords

kpi promovare adwords

  • ROI = [(Profit obtinut din vanzari datorate campaniilor AdWords – Investitia in campaniile AdWords) / Investitia in campaniile AdWords] x 100

ROI = Return on investment (Rentabilitatea investitiei) – Indicatorul prin intermediul caruia analizezi eficienta campaniei AdWords din punct de vedere financiar. Nu e insa cel mai concludent indicator, deoarece analizeaza eficienta campaniei AdWords pe termen scurt.

  • Conversion Rate = (Comenzi / Vizite) x 100

Conversion Rate (Rata de conversie) arata cati la suta dintre vizitatorii care au accesat magazinul online prin anuntul promovat pe Google au devenit clienti prin comenzi online plasate. In analiza ratei de conversie trebuie sa iei in calcul variabilele care nu depind de campania AdWords, si anume: elementele din pagina produsului, formularul de comanda, designul magazinului online, etc.

  • Average Value = Total Venituri / Numar comenzi

Average Value (Comanda medie) generata de campania AdWords te ajuta la previziunea vanzarilor. Analizand acest indicator impreuna cu costul pe click si rata de conversie, poti estima valoarea vanzarilor pe termen scurt pentru praguri diferite de buget. De asemenea, te ajuta sa estimezi profitabilitatea campaniilor AdWords pe termen lung.
De exemplu: pentru o rata de conversie de 1,10%, un cost pe click de 0,1EUR si o comanda medie de 100EUR, bugetul necesar atingerii unor vanzari de 10000EUR (100 de vanzari) este 909EUR.
100 comenzi -> 9090 clickuri (100 / 1,10%) -> 909 EUR buget necesar (9090 x 0,1EUR).

  • CTR = (Clickuri / Impresii) x 100

Click Through Rate (Rata de click) indica frecventa cu care cei care vad anuntul tau pe Google dau click pe acesta. CTR’ul se calculeaza raportand numarul de clickuri efectuate pe anuntul tau la numarul de aparitii ale anuntului (numite afisari sau impresii). Cu ajutorul CTR’ului analizezi eficienta setarii campaniei AdWords (setarile generale ale campanie, cuvintele cheie pentru care licitezi si mesajele de promovare).

  • Timp mediu = timpul mediu pe care-l petrece user’ul care vine din AdWords pe site
  • Bounce Rate = procentul celor care parasesc magazinul online dupa prima pagina accesata;
  • Pagini pe vizita = numarul mediu de paginii accesate de un user pe site.

Cei 3 indicatori reflecta relevanta ofertei de produse pentru client. In plus, indica legatura dintre setarea campaniei AdWords si produsele promovate.

  • CPC (Cost Per Click) = Costuri promovare AdWords / Numar Clickuri generate;
  • RPC (Revenue Per Click) = Venituri generate de campaniile Adwords / Nr Clickuri datorate campaniilor AdWords;
  • RRPC (Revenue Rate Per Click) = (RPC / CPC) x 100.

Prin cei 3 indicatori de mai sus calculezi profitabilitatea pe termen scurt adusa de fiecare vizita pe site generata de campania AdWords.

Indicatori de performanta avansati pentru campaniile de promovare Google AdWords

Promovare-Google-Adwords

  • CPA (Cost Per Client Acquisition) = Costuri AdWords / Numar Clienti noi

Exemplu: pentru o campanie activa timp de 3 luni de zile, cu un cost total de 1000EUR in care au fost plasate 40 de comenzi unice, CPA = 25EUR. Pe termen scurt, in cazul in care CPA depaseste Comanda Medie trebuie sa optimizezi campania sau sa o opresti.

  • ACLV (Average Customer Lifetime Value) = [(Nr Mediu de Tranzactii realizate de un client x Comanda Medie) x Adaos Comercial] – (CPA + CPL)

CPL (Cost Per Loyalty) = Costuri Fidelizare / Numar Clienti fidelizati

ACLV indica profitabilitatea pe termen lung pe care ti-o aduce un client generat de campania AdWords. Acest indicator tine cont de faptul ca, de cele mai multe ori, un client multumit nu se va rezuma la o singura achizitie, ci va reveni de fiecare data cand va avea nevoie de un produs comercializat de magazinul tau online.

  • RTV (Real Total Value) = ACLV x Nr clienti generati de campania AdWords

RTV indica valoarea totala (pe termen lung) pe care ti-o aduce campania AdWords.

Concluzie

Nu te limita la analiza pe termen scurt a campaniilor AdWords si mai important, inainte de a incepe o campanie de promovare, asigura-te ca ai pus la punct toate detaliile produselor pe care le promovezi.

Facebook Comments

Website Comments

  1. Liviu Taloi

    //CPA (Cost Per Client Acquisition) = Costuri AdWords / Numar Clienti noi

    CPA= cost per aquisition sau cost per action, ce spui tu mai sus este prescurtat si CPA sau CCA sau CPCA sau CAC sau COCA, e o nuanta.. mica, si ai prins-o bine in definitie, e vb numai de clientii noi, de comenzile noi. ATAT!

    //Exemplu: pentru o campanie activa timp de 3 luni de zile, cu un cost total de 1000EUR in care au fost plasate 40 de comenzi unice, CPA = 25EUR. Pe termen scurt, in cazul in care CPA depaseste Comanda Medie trebuie sa optimizezi campania sau sa o opresti.

    Exemplul e bun pentru CPA, nu pentru CPCA/CAC. Pentru CPCA si cred ca asta ai vrut sa arati, trebuie sa imparti la numarul de comenzi/clienti noi, sa zicem ca din cele 40 de cmzi unice, 20% sunt facute de clienti noi (restul sunt pe returning visitors), atunci imparti la 8, nu la 40 – aici se vede diferenta dintre CPA, banalul cost per conversie, per sale sau per achizitie, si CPCA, care este ceea ce definesti in formula respectiva.

    Recomand si articolul asta, nu are legatra cu adwords = http://www.forentrepreneurs.com/startup-killer/

    in rest, ultimii indicatori sunt ok, dar mai trebuie putin corectati, sau specificat mai clar la LTV ca “Nr Mediu de Tranzactii realizate de un client” se refera pe o perioada de X ani/luni, perioada cat ai clientul activ, vezi curba lui gauss partiala, e musai sa afli perioada aia, caci altfel nu face sens sa calculezi acel LTV.

    eu intotdeauna am preferat sa am ROI pozitiv, e cel mai safe, sau… daca esti in stare sa ai ROMI pozitiv, ma rog, ideal nu e doar pozitiv, ci de la 1.5x in sus = am un tabel cu roi/romi la nivel international pe marketing digital/online, e cam putin si 1.5x.. dar hai.

  2. admin

    Corect, Liviu. Completam lista de mai sus cu cei 2 indicatori sugerati de tine, si anume: CPCA si ROMI. La LTV e obligatoriu sa stii perioada respectiva, fara ea indicatorul nu are sens.

    Ca si concluzie generala, avem nevoie de calculul indicatorilor pe termen lung nu doar pe termen scurt.

    Daca mai sunt completari la lista de mai sus, le asteptam cu placere.

  3. Mihaela Bisog

    Bun acest articol si chiar useful! Pentru cei care sunt pasionati de mediul online sau care chiar lucreaza in acest domeniu poate lua acest articol ca un mini-dictionar de termeni.

    Multumim!

Post a comment