Blogul magazinelor online reprezinta una dintre cele mai importante oportunitati pentru conversia userilor care viziteaza un magazin online fara a plasa o comanda (conform statisticilor, in medie, 99% dintre vizitatorii magazinelor online din Romania se incadreaza in aceasta categorie, rata de conversie medie fiind de 1%). In continuare, iti prezentam avantajele dezvoltarii unui blog si recomandarile privind posturile articolelor publicate.

Cele mai importante 4 avantaje ale dezvoltarii unui blog pentru magazinele online

blog-magazin-online

Cele mai importante 4 avantaje ale dezvoltarii blogului magazinelor online pe care le vom descrise in continuare sunt: traficul generat, descrierile detaliate ale produselor, sfaturile si ideile din domeniu, social media shares.

1.Traficul generat

Cele mai recente update-uri realizate de Google pun accent atat pe relevanta continutului, dar mai ales pe momentul in care acesta a fost postat. Astfel, cu cat continutul blogului magazinului online este mai recent, cu atat pozitia in rezultatele cautarilor se poate imbunatati.

Din punct de vedere al dezvoltarii linkurilor interne, blogul reprezinta un avantaj important. Asigura-te ca:

  • Promovezi un produs sau o categorie de produse ce are legatura cu tema articolului (Vezi care sunt cele mai importante elemente pe care trebuie sa le contina pagina de produs a magazinul tau online in articolul “Magazine online.Ce trebuie sa contina pagina de produs
  • Folosesti un Anchor Text relevant pentru produsul promovat. Evita titlul linkului: “click aici”, “vezi aici”. Foloseste cu precadere titlul produsului pentru Anchor Text.

2.Descrieri detaliate ale produselor

Blogul magazinelor online iti ofera posibilitatea sa:

  • informezi clientii, in detaliu, despre o noua tehnologie de fabricatie sau o noua categorie de produse.

3.Sfaturi si idei din domeniu

Ia in calcul faptul ca numai 1% dintre cei care iti viziteaza magazinul online se transforma in clienti efectivi. Pentru restul userilor ofera motive intemeiate pentru care s-ar intoarce pe site.

E foarte important ca, in momentul in care nevoia de achizitie a acestora se dezvolta, magazinul tau sa fie prima optiune care se iveste in mintea lor.

4.Social Media Shares

social-media-shares

Prin recomandarea unui articol in retele de socializare numarul celor care afla de produsele magazinului tau va creste vizibil. Astfel, beneficiezi de o publicitate gratuita prin intermediul blogului magazinului online.

4 recomandari de continut pentru blogul magazinelor online

Prin continutul posturilor publicate pe blogul magazinului online trebuie sa:

  • Respecti regula 20 – 80 (20% imagini – 80 % continut);
  • Adaugi un Call-To-Action (Afla mai multe despre butoanele de Call-To-Action din articolul “E-commerce. 9 sfaturi despre butoanele de call-to-action“) la sfarsitul fiecarui post. Exemplu: “Descopera oferta valabila doar astazi, 29mai”.

1.Articol prin care promovezi produsul saptamanii

Iti recomandam sa dezvolti acest tip de articol pe baza beneficiilor pentru clienti. Evita descrierile detaliate ale caracteristicilor produselor si concentreaza-te asupra avantajelor pe care un client la va obtine cu ajutorul acelui produs.

2.Articol concurs

Acest tip de articol este recomandat in cazul in care se vor desfasura concursuri ale caror premii se vor desemna pe baza tragerii la sorti. Blogul va fi in acest caz locul in care se va posta tragerea la sorti.

3.Articole de tipul “how to”

sfaturi-si-idei

Articolele de tipul “how to” contin sfaturi si idei practice pe care cititorii blogului le pot pune rapid in aplicare. Exemplu: Pentru un magazin online de piese auto, un articol de tipul “how to” poate avea ca tema “Cum iti protejezi masina de temperaturile ridicate”.

4.Articol vanzare

Prin intermediul acestui tip de articol din blog se pot acorda diverse reduceri pe baza interactiunii cititorilor.

  • In articol se va descrie produsul caruia urmeaza sa i se aplice o reducere;
  • Reducerea se va activa in momentul in care articolul va fi distribuit in retelele sociale de un numar minim de persoane.

Concluzie

Tine cont de recomandarile de mai sus si foloseste-te de avantajele pe care un blog le aduce magazinului tau online.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. Daniela

    Conditia ca lucrurile sa mearga bine…sa ai blogul actualizat :) un articol pe luna….nu te ajuta atat de mult.

  2. admin

    Daniela, e musai sa ai blogul actualizat. Recomandarea generala este minimum 1 articol / saptamana.

  3. Marian Tatar

    Foarte tare articolul :)
    Recomandarile date de tine sunt foarte bune , sa stii.
    Da si in legatura cu actualizarea blogului , daca te hotarasti sa iti faci un blog , atunci trebuie sa te ti de el ,si da asa cum spui tu , minim 1 articol pe saptamana :) .

Post a comment