Serviciile acordate clientilor de magazinele online din .ro au rolul de a completa oferta de produse din punct de vedere al experientei procesului de informare si cumparare. In continuare, iti vom prezenta 5 servicii prin care construieste “user experience” si cu ajutorul carora te diferentiezi de magazinele online din domeniul tau de activitate.

Pentru a avea impactul scontat, serviciile acordate clientilor magazinului tau online trebuie sa valorifice principalele avantaje ale mediului online: comfort sporit, rapiditate, informatie usor de accesat, interactivitate si personalizare.

Cele 5 servicii inedite se impart in 3 mari categorii: servicii pre-achizitie, servicii expres si servicii post-achizitie.

1.Serviciul “0 Cost Information”

Foloseste pentru telefonul de contact cate un numar de telefon de la fiecare operator important de telefonie mobila. In acest fel, clientul nu va percepe decat un cost de timp si nu unul financiar (afla care sunt cele 9 tipuri de costuri percepute de clientii magazinelor online) datorita minutelor gratuite incluse in orice tip de cartela sau abonament.

Asadar, in magazinul tau online trebuie sa prezinti:

  • Un numar de telefon in reteaua Vodafone;
  • Un numar de telefon in reteaua Orange;
  • Un numar de telefon in reteaua Cosmote-Romtelecom.

2.Serviciul Click to Call (CTC)

serviciul-click-to-call

Foloseste serviciul “Click to call” (CTC) ce permite conexiunea rapida intre client si reprezentantul magazinului online.

Mai exact, clientul completeaza un camp cu numarul de telefon la care doreste sa fie sunat, apasa butonul “call”, automat in acest moment un server face conexiunea intre numarul de telefon al clientului si numarul de telefon al reprezentantului magazinului online, apeleaza ambele numere de telefon punandu-le in legatura directa.

3.Serviciul Voice for Order (VFR)

Avand la baza principiul interactivitatii, serviciul de asistenta vocala in plasarea comenzii presupune:

  • Indrumarea vocala a clientului in plasarea comenzii.
  • Setarea unor mesaje scurte, informative, in principal in pagina de plasare comanda pentru cele mai importante campuri pe care clientul trebuie sa le completeze.
  • Activarea mesajelor in momentul in care clientul muta cursorul in dreptul campului respectiv.

Acest serviciu va reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi, un obiectiv important pentru fiecare manager de magazin online.

E-commerce. 9 sfaturi despre butoanele de call-to-action

4.Serviciul Express Order (EO)

livrare-expres

Serviciul de livrare in regim expres vizeaza prioritizarea comenzilor din punct de vedere al procesarii si al transportului.

Din punct de vedere al clientului, acest serviciu presupune:

  • achitarea unui tarif suplimentar pentru prioritizarea comenzii;
  • economie de timp.

Din punct de vedere al magazinului online, acest serviciu presupune:

  • Ierahizarea comenzilor primite;
  • Procesare si livrare in timp rapid.

10 concluzii importante ale celor mai recente studii despre comertul online

5.Serviciul Personalized Delivery (PD)

Serviciul de livrare personalizata presupune:

  • Setarea de catre clienti a unor intervale orare, de-alungul unei zile, in care doresc sa li se livreze. produsul. Exemplu, pentru magazinele online ale caror target principal e format din elevi si studenti, intervalele orare ar putea arata in felul urmator: 1.Inainte de scoala/facultate, 2.Dupa scoala/facultate. Dupa acelasi principiu, se pot seta intervale de livrare ca: 1.Inainte de servici, 2.Dupa servici.
  • Pentru aceste intervale orare, clientul va defini propriile limite. Exemplu: Pentru intervalul orar “Dupa servici “ – 17:00 – 19:00.
  • In momentul in care va plasa comanda, va alege unul dintre aceste intervale orare in care doreste sa primeasca produsul.
  • In mailul de confirmare comanda, clientului i se va confirma livrarea produsului in intervalul orar precedent selectat.

In cazul acestui serviciu, colaborarea eficienta magazin online – curier reprezinta conditia succesului.

Concluzie

Pentru a pune in practica aceste 5 servicii, asigura-te ca sunt integrate intr-un plan de dezvoltare si promovare atent formulat, care sa corespunda atat cu mediul extern (clienti, concurenti, furnizori, distribuitori, conjunctura piata) cat si cu mediul intern (resurse financiare, materiale dar mai ales de personal).

Descopera solutia integrata de e-Commerce IzzIsale