Cumparaturile nu mai sunt de mult doar „o treaba pentru femei”. Daca ne uitam la numeroasele magazine online de gadgeturi si electronice ne dam seama ca si barbatii prefera sa faca shopping, ceva mai rapid si mai bine documentat. Insa publicurile magazinelor online nu sunt doar barbatii si femeile. Exista magazine online dedicate copiilor sau adolescentilor.

In cele ce urmeaza nu vom vorbi despre avantajele unui magazin online, ci, pe scurt, despre cateva lucuri la care trebuie sa fiti atenti, atunci cand va construiti un business online. Asadar, magazinul tau online trebuie:

1. Sa atraga cumparatorii

Site-ul tau ar trebui sa fie placut de publicul tau. Un design atractiv, intuitiv, cu un logo bine evidentiat, pentru ca utilizatorii site-ului sa retina un simbol al business-ului tau.

2. Sa fie usor de navigat

Magazinul online al business-ului tau trebuie sa fie usor de folosit. Cu cat este mai complicata selectarea produselor, procedura de cumparare sau de cautare, cu atat mai mare va fi rata de bounce (adica utilizatorii care vor “sari” de pe site-ul tau). Un designer bun va sti ce sa prioritizeze iar un copywriter bun va sti ce informatii sa evidentieze si cum sa explice pe intelesul utilizatorilor, orice valoare a business-ului tau.

emena3. Sa aiba avantajele la vedere

Oamenii se decid foarte greu sa aleaga un produs de pe un site sau altul, mai ales daca fac cumparaturi in mod constant si cunosc mai multe surse pentru nevoile pe care le au. Asa ca, ceea ce trebuie sa evidentiezi in magazinul tau online sunt promotiile, discount-urile, ofertele, cadouri, livrarea gratuita sau orice alte avantaje ofera magazinul tau online.

Alege-ti cu grija USP-urile si pune-le la vedere!

4. Sa aiba in focus noutatile si cele mai bine vandute produse

Atunci cand exista noutati, o perioada de reduceri sau evenimente speciale, cumparatorii trebuie sa afle aceste lucruri despre produsele pe care le comercializezi, inca de pe pagina de pornire (Homepage). Nu faceti prea grea gasirea ofertelor exclusive si a preturilor scazute de catre cei care intra pe site. Mai mult decat atat, clientii care revin constant cu siguranta isi vor petrece timpul intrand doar la categoriile de noutati si la oferte, mai degraba decat sa petreaca ore in sir navigand prin tot site-ul.

Exercitiu: uita-te la 5 magazine online renumite (primele 5 care iti vin in minte) si observa cum si unde sunt asezate noutatile si ofertele.

asos

5. Sa se poata ajunge usor la Shopping Cart, Login Box si Search Box

Din cate click-uri poate ajunge utilizatorul tau in cosul de cumparaturi? Dar in sectiunea de cont? Este la vedere campul de cautare (Search)?

Este imposibil sa-ti imaginezi un magazine online fara o pagina de cos functionabila. Cel mai popular simbol pentru aceasta pagina este un cos simplu de cumparaturi. Pe langa o astfel de pagina, foarte multi aleg sa ofere consumatorilor si o pagina privata de cont, unde utilizatorul, odata inregistrat isi poate consulta istoricul de comenzi, comenzile actuale, cheltuielile, etc. Fiecare utilizator care se inregistreaza isi alege un nume de cont si o parola pentru accesul pe site si poate face cumparaturile folosindu-se de potentiale oferte destinate doar utilizatorilor inregistrati.

Casuta de cautare este foarte importanta, mai ales daca aveti un magazin cu multe categorii de produse sau putine filtre pentru a ajunge rapid la produsul pe care si-l doreste utilizatorul.

6. Sa se poata plati usor

Site-urile ecommerce au cumparatori din foarte multe zone ale tarii si nu numai si fiecare dintre acestia au un anumit mod preferat de a plati produsul pe care si-l doresc. Mai mult decat atat, exista limitari tehnice pe care un anumit sistem de plati nu poate fi integrat pe o anumita platforma, datorita diferentelor de sisteme informatice. De exemplu, exista magazine online in Romania care nu accepta plata cu un card international. Altele, nu livreaza decat ramburs la o adresa din Romania.

7. Sa se poata accesa rapid canalele de Social Media

Se spune ca aproape 20% din cumparaturile online sunt realizate dupa navigarea pe retelele sociale. Oamenii au tendinta sa cumpere sub influenta opiniei publice, asa ca, retelele sociale precum Facebook, Twitter sau Pinterest poate nu sunt cea mai rapida sursa de informatie, dar cu siguranta devine relevanta in acest context.

Pentru magazinele online, ideal este sa isi poata retine clientii pe canale pe care acestia comunica constant.

8. Sa aiba la indemana numerele de telefon sau chatul online

Daca utilizatorul care a intrat pe site-ul tau isi doreste o informatie rapid, cum i-o poti oferi? Cautarea nu este o optiune (este o activitate care consuma timp). Navigarea nu este recomandata, oricat de bine gandite ar fi filtrele de selectare pentru produse. Iti ramane doar sa oferi o alternativa rapida pentru un raspuns imediat: fie un numar de telefon, fie o optiune de asistent tip chat.

9. Sa poata consulta locatiile magazinelor fizice

In cazul in care business-ul tau beneficiaza si de magazine fizice pe langa magazinul online, atunci ideal este sa comunici acest lucru, cat mai evident posibil.

 

Primul pas pentru performanta in ecommnerce este inregistrarea si analizarea fiecarei actiuni pe care un utilizator o face in site-ul tau. Asa vei afla ce trebuie sa schimbi, ce trebuie imbunatatit si ce anume le poti oferi utilizatorilor tai pentru a-i fideliza. Iar daca ai nelamuriri, vino sa discutam!

btn-hover

Citeste si 

E-commerce. Care sunt cele 10 lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere in crearea unei campanii de marketing?

E-commerce. 5 elemente pe care trebuie sa le contina un Landing Page

23 tool-uri utile pentru un marketer modern

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment