Butoanele de call to action reprezinta calea prin care un simplu vizitator al magazinului online devine un client efectiv. Fie ca ne referim la comanda efectiva, la abonarea la newsletter sau la o cerere de oferta, e important sa respecti urmatoarele 9 sfaturi pentru a creste rata de conversie.

Apelul la actiune si sublinierea avantajelor reprezinta principalele 2 informatii pe care butoanele de call to action ale magazinului tau online trebuie sa le transmita. Textul, imaginea si semnele distinctive sunt cele 3 variabile care o data corelate cu atentie determina succesul unui buton de call to action.

1.Call To Action – Sublinierea motivelor

CTA

Mesajul butonui de call to action trebuie sa indice avantajul “post click” pe care respectiva actiune il aduce celui care o realizeaza. Asadar, iti recoamnd sa:

  • Eviti textul “click aici” ;
  • Subliniezi avantajul actiunii in textul butonului.

Exemplu: Butonul de Call To Action al sectiunii “Oferta Zilei” din mgazinul tau online:

  • Varianta recomandata: “Salveaza acum 50 lei” ;
  • Varianta nerecomandata : “Click aici pentru oferta”.

2.Call To Action – Specificul actiunii

Specificul actiunii butoanelor de call to action reduce nesiguranta vizitatorilor siteului tau. Din punct de vedere al mesajului, iti recomandam sa:

  • Folosesti numere ;
  • Indici actiunea efectiva. Exemplu: “Intreaba-ne despre Anvelopa Michelin 225/55” ;
  • Te limitezi la un mesaj care nu depaseste 60 de caractere.

3.Call To Action – Urgenteaza actiunea

Buton_call_to_action

Lipsa imboldului la actiune din textul mesajului butoanelor de call to action reprezinta una dintre principalele cauze ale ratei scazute de click. Din acest motiv, iti recomandam sa:

  • Apelezi la presiunea timpului. Exemplu “Economiseste acum”, “Aboneaza-te acum”.

4.Call To Action – Dimensiunea butonului

Datorita dorintei de a evidentia butonul de call to action, dimensiunea acestuia trebuie sa atraga atentia celui care ajunge in pagina respectiva. Pentru acest lucru iti recomandam sa:

  • Nu-ti fixezi o limita a dimensiunii;
  • Creezi un buton de call to action a carui dimensiune depaseste minimul a 2 randuri de text.

5. Call To Action – Culoarea butonului

butoane_call_to_action

O alta cale prin care directionezi atentia catre butonul de call to action este culoarea folosita. Din acest punct de vedere, iti recomandam sa:

  • Folosesti o culoare contrastanta cu restul elementelor din pagina;
  • Sa nu mai folosesti culoarea butonui de call to action pentru restul elementelor din pagina;
  • Apelezi la efectul de hover.

6.Call To Action – Forma butonului

Cea de-a treia modalitate prin care scoti in evidenta butonul de call to action, forma, variaza in functie de mesajul si locul in care decizi sa plasezi acest buton. Iti recomandam sa:

  • Folosesti cu precadere forma dreptunghiulara a butonului de call to action.

7.Call To Action – Semne distinctive

CTA_semne_culoare

Utilizate in special pentru a stimula actiunea, semnele distinctive pot lua forma:

  • Sagetilor;
  • Simbolurilor de search;
  • Simbolurilor cu cosul de cumparaturi.

8.Call To Action – Locul in pagina

In ceea ce priveste locul in pagina al butonului de call to action, iti recomandam sa:

  • Il plasezi in prima jumatate a paginii;
  • Sa eviti, pe cat posibil, cazul in care butonul poate fi observat doar prin actiunea de scroll in pagina;
  • Sa pastrezi un spatiu alb in jurul butonului pentru a fi usor de observat.

9.Call To Action – Verbe de actiune

CTA_verbe_actiune

Comunicarea directa cu clientul (despre care am mai scris in articolul “E-commerce – 8 trucuri prin care textul Ad’ului vinde“ ) impulsioneaza actiunea. Din acest motiv, iti recomandam sa:

  • Folosesti verbe la persoana a 2-a singular. Exemplu: “Cumpara”, “Economiseste”, “Downloadeaza”, “Contacteaza-ne”;
  • Alaturi verbelor de actiune pronume la persoana a 2-a singular. Exemplu: “Inscrie-te”.

Concluzie

Cele 9 sfaturi despre butoanele de call to action sunt recomandari bazate pe teste si observatii. Acelasi lucru ti-l recomandam si tie, testeaza eficienta acestor butoane pana in momentul in care descoperi structura cea mai buna care combina textul, imaginea si semnele distinctive.

Facebook Comments

Website Comments

  1. Claudiu

    Legat de “Salveaza acum 50 lei” ca varianta preferata fata de “CLICK AICI si Salveaza acum 50 lei” eu zic ca a doua e recomandata. Da, un text de genul “Salveaza acum 50 lei” inseamna ceva dar multi internauti nu stiu ca inseamna sa dea click, inteleg ca este o declaratie generica. De aceea acel manelist “click aici” rezolva aceasta problema.

    Zic si eu, pe testate.

  2. admin

    Claudiu, sa nu ne desconsideram clientii. In online, internautii devin din ce in ce mai specializati, recomandarea mea e sa-ti analizezi targetul inainte de crea un astfel de buton si mai ales sa faci un A/B testing concentrat pe textul, culoarea, dimensiunea butonului de CTA

Post a comment