– A Step-by-Step Guide –

Foarte multi marketeri stiu cum sa puna corect teoria in practica. Foarte putini insa reusesc sa implementeze corect o idee intr-o campanie de marketing online. Incepand de la analiza concurentei, identificarea profilului de client si pana la alegerea canalului potrivit de comunicare sau stabilirea bugetului optim, nu exista retete general valabile. Pasi de urmarit exista insa. Cei de mai jos.

Obiectiv1. Obiectivul campaniei

Pentru ca o campanie de marketing sa reuseasca, trebuie sa fie aliniata cu un obiectiv. Asadar, inainte de a initia orice actiune, trebuie sa va ganditi la un obiectiv care sa defineasca ceea ce doriti sa realizati prin campania de marketing pe care urmeaza sa o puneti in aplicare.

Cele mai intalnite obiective in campanii includ:

  • Cresterea gradului de constientizare a brandului;
  • Cresterea loialitatii fata de marca;
  • Cresterea vanzarilor produsului X in luna Y;

Scopul acestor obiective este de a va ajuta sa cuantificati rezultatele, dar si de a justifica bugetul si investitiile in raport cu rezultatele obtinute

2. Stabilirea conceptului

Acea idee stralucita pe care o aveti dupa ce ati cercetat tot ce se putea cerceta in domeniul de actitate al brandului sau produsului, idee pe care ati exploatat-o, ati perfectionat-o si ati definitivat-o intr-un concept versatil, usor de declinat in toate mediile de comunicare, usor de viralizat si de iubit de catre publicul tau tinta.

SDM03P88BO3. Stabilirea bugetului

Aceasta este cea mai provocatoare parte dintr-o campanie de marketing. Trebuie sa stabiliti bugetul total de promovare si, implicit, costurile defalcate pe actiuni de marketing, avand ca justificari rezultate estimate. Ideal ar fi ca fiecare actiune din plan sa aiba KPI-urile si bugetul ei, astfel incat sa puteti jongla usor cu planificarea campaniei.

PRQVLFBST14. Selectarea publicului – tinta

Cine este publicul vostru tinta? Cui va adresati? Cine cumpara produsele/ serviciile pe care le promovati in campania de marketing? Cum arata cei pe care ii vreti angrenati in aceasta campanie de marketing? Care este zona in care ii puteti aborda mai usor pe clienti? Cum puteti fideliza clientii actuali? Aveti o baza de date existenta? Acestea sunt doar cateva intrebari ale caror raspunsuri pot inclina balanta unei campanii.

Atentie!
Pentru selectarea optima a publicului tinta trebuie sa aveti mare grija ca cei care gandesc campania, cei care o implementeaza si cei care o finanteaza sa lucreze in sincron pentru a putea obtine rezultatele pe care si le doresc.

 5. Selectarea canalelor de desfasurare a campaniei

Nu toata lumea este pe Facebook sau intr-o revista. Nu. Pe unii ii gasiti pe Twitter, unii adora sa-si ia informatiile de la televizor, altii nu isi pot percepe existenta fara YouTube. Fiecare canal are o tipologie anume, un public specific cu puncte forte si puncte slabe, cu o abordare proprie si un limbaj tipizat.

Selectarea canalelor de diseminare a campaniei tale de marketing trebuie facuta „fara mila”, respingand transmiterea mesajului broad – catre toata lumea. In acest fel, veti eficientiza rezultatele campaniei de marketing.

6. Definirea KPI-urilor campaniei

Dupa ce ati definit obiectivele, aveti nevoie de key performance indicators pentru a decide modul in care aveti de gand sa urmariti si masurati performanta campaniei. Chiar daca fiecare obiectiv va avea KPI diferiti, exista si indicatori de masurare comuni:

  • Trafic pe site;
  • Clienti/ abonati noi;
  • Timpul stat pe site;
  • Pagini vizitate;
  • Conversii;

Alegerea KPI-urilor obliga si la un anumit tip de raportare, asa ca aveti mare atentie atunci cand decideti obiectivul si cum anume veti masura realizarea lui in campania de marketing.

T2P4MN3LQ2

7. Monitorizarea campaniei

Desi aveti intentia sa sariti peste aceasta parte pentru a urmari doar ce se intampla la sfarsitul campaniei, va propunem sa fiti foarte atenti inca de la start-ul campaniei. Monitorizarea este o actiune care se face constant, pe toata durata campaniei si care, facuta corect, va poate aduce performante si cu 100% mai bune decat cele prevazute initial.

8. Optimizarea campaniei

In functie de rezultatele obtinute in prima parte a campaniei, puteti ajusta cu ajutorul unor A/B teste diverse puncte ale campaniei. Poate CTA-ul nu este destul de convingator, poate Facebook-ul are o rata mai mare de conversie decat Landing Page-ul sau poate ca CPC-ul unei variante de Ad este mai bun decat al altei variante. Important este ca fiecare ajustare sa se faca in functie de obiectivul stabilit anterior si de resursele pe care le aveti la indemana. Un tool bun de monitorizare a campaniei este de exemplu, orice tool de Social Media Management (vezi HootSuite, AgoraPulse, Buffer, etc. )

9. Raportarea

Evident, raportarea este etapa in care comparati obiectivele cu rezultatele si puteti vedea clar pe ce efecte s-a cheltuit bugetul. O raportare corecta este cea facuta pe tot parcursul campaniei de marketing, nu doar la incheierea acesteia. Puteti stabili inca de la inceput un template de raportare, pe care sa il folositi la fiecare campanie pentru brandul X, pentru a avea acuratete in comparatiile ulterioare.

10. Feedback

Cand campania de marketing a ajuns la final, este timpul sa va uitati inapoi si sa analizati cu atentie toate rezultatele. Eventual, puteti obtine pe indelete si feedback direct de la publicul pe care l-a atins campania de marketing.

Puteti face o sesiune de feedback si impreuna cu toti cei care au fost implicati in campania de marketing, ridicand la fileu intrebari relevante, precum:

  1. S-au urmarit obiectivele principale si secundare ale campaniei?
  2. Ce s-ar fi putut face altfel?
  3. Pentru tot ceea ce nu a mers, putem ghici ce mergea mai bine?
  4. Care este cea mai importanta lectie pe care am invatat-o din aceasta campanie?
  5. Ce am invatat despre publicul nostru?

Organizarea unei astfel de intalniri va  permite tuturor membrilor echipei implicate sa retina mai usor aspectele legate de greseli si de punctele forte ale campaniei de marketing.  Iar daca totusi ai intrebari sau ti-ai dori sa lucrezi cu noi, vino sa discutam!

btn-hover

Te-ar putea interesa si: