Modul in care comunici informatiile despre transport in magazinul tau online influenteaza direct decizia clientilor potentiali de a finaliza sau nu procesul de comanda. In continuare, iti vom prezenta 5 recomandari prin care optimizezi comunicarea detaliilor despre transport.

Informatiile despre transport sunt hotaratoare in reducerea anxietatii userului online. Din acest motiv, zonele si paginile din magazinul online in care alegi sa comunici aceste informatii trebuie studiate cu atentie. Cu ajutorul testelor A/B poti afla cum influenteaza schimbarea locului informatiilor despre transport rata de conversie.

Cele 5 recomandari care te vor ajuta sa optimizezi modul de comunicare a informatiilor despre transport vizeaza: estimarea timpului de livrare, pragul valoric al comenzilor pentru care se acorda transportul gratuit, diferenta de perceptie intre reducerea pretului produsului si reducerea pretului transportului, livrarea in regim expres si mostrele de produse complementare livrate cu comanda efectiva.

1.Estimarea timpului de livrare

timp-livrare

Conform studiului recent publicat de Getelastic despre abandonul cosului de cumparaturi, lipsa informatiilor despre timpul de livrare reprezinta a 2-a cauza a abandonului cosului de cumparaturi (afla mai multe despre cum poti sa reduci abandonul cosului de cumparaturi). Din acest motiv, este important sa:

  • Afisezi timpul estimativ de livrare in pagina produsului – pe baza destinatiei alese de client pentru livrare sau pe baza timpului mediu de livrare a comenzilor.
  • Afisezi timpul estimativ de livrare in formularul de comanda.
  • Afisezi timpul estimativ de livrare in e-mailul de confirmare comanda.

2.Reducerea pretului produsului vs transportul gratuit

In majoritatea cazurilor, studiile arata ca sensibilitatea clientului este mai accentuata in cazul transportului gratuit, comparativ cu o reducere de pret a produsului, la aceeasi valoare a beneficiului pentru client. Asadar, iti recomandam sa:

  • Acorzi beneficiul de transport gratuit in dauna reducerii de pret a produsului, in cazul in care beneficiul financiar pentru client este egal in ambele situatii.
  • Testezi ambele variante de reducere.

E-commerce. 5 sfaturi practice despre cum trebuie sa comunici pretul in magazinul tau online

3.Pragul minim de valoare a comenzii pentru acordarea transportului gratuit

transport-gratuit

In cazul in care, platforma de e-Commerce iti permite si poti acorda clientilor o astfel de facilitate, iti recomandam sa comunici pragul minim al comenzii pentru care transportul este gratuit, tinand cont de urmatoarele aspecte:

  • Afisezi “by default” in home page aceasta informatie.
  • Semnalizezi diferenta de cost al comenzii ce trebuie acoperita pentru acordarea transportului gratuit, in momentul in care se adauga un produs in cos. (afla mai multe despre elementele de incredere care nu trebuie sa lipseasca din magazinul tau online)
  • Informezi clientul de acordarea transportului gratuit in momentul in care comanda depaseste pragul minim stabilit.

4.Livrarea in regim expres

In cazul in care ai aceasta posibilitate, ofera clientilor optiunea de livrare in regim expres contra unei taxe suplimentare de transport. De asemenea, poti utiliza aceasta tehnica pentru fidelizarea clientilor magazinului tau online.

Conform Econsultancy, exista o cerere importanta de livrare in regim expres a comenzilor plasate online.

Micros eCommerce sublinia in raportul pe 2012 privind livrarea produselor de catre magazinele online, faptul ca 61% dintre retailerii online ofera aceasta posibilitate, comparativ cu 2011, procentul crescand cu 11%.

5.Livrarea mostrelor de produse

Avand ca obiectiv principal cresterea vanzarilor prin Cross Selling, livrarea mostrelor de produse are la baza “Endowment effect”, conform caruia, percepem mai valoros un obiect atunci cand acesta ne apartine. Aplicand acest princpiu pentru magazinul tau online, iti recomandam sa:

  • Surprinzi placut clientii prin livrarea mostrelor de produse complementare ca utilizare cu produsele principale comandate.
  • Analizezi atent comenzile ulterioare pentru produsele ale caror mostre au fost livrate anterior.
  • Studiezi reactia clientilor care primesc aceste mostre de produse.

Concluzie

Analizeaza cu atentie modul in care comunici informatiile despre transport in magazinul tau online si ia in calcul cele 5 recomandari de mai sus prin care cresti rata de conversie.

Te-ar putea interesa si: