Rata de abandon a cosului de cumparaturi inregistreaza valori ridicate? Nu ai pus la punct un sistem prin care sa reduci aceasta rata? In continuare, iti vom prezenta cateva trucuri prin care transformi rata de abandon a cosului de cumparaturi in vanzari ulterioare.

Atrageam atentia, intr-un articol anterior, asupra importantei pe care o are setarea corecta a procesului de comanda in reducerea ratei de abandon a cosului de cumparaturi. O data ce ai pus la punct procesul de comanda, urmatorul pas consta in de setarea e-mailului automat de reminder care se va trimite celor care au parasit cosul de cumparaturi, nefinalizand comanda.

In acest demers, exista 2 puncte critice: colectarea adresei de e-mail si continutul e-mailului pe care urmeaza sa-l trimiti.

Pasul 1. Colectarea adresei de e-mail

cos cumparaturi

Pentru a putea transmite e-mailul automat catre potentialul client, e important ca in formularul de plasare comanda sa setezi ca prim pas colectarea adresei de e-mail.

Ai la indemana cateva solutii tehnice prin care aceste adrese de e-mail se vor transmite automat, in momentul in care potentialul client completeaza campul respectiv din formularul de finalizare comanda. O platforma de e-commerce performanta poate inregistra automat aceste adrese in baza de date cu clienti potentiali.

In plus, asigura-te ca la a 2-a vizita in magazinul online, clientii care au deja un cont creat vor intra logati pe site.

Pasul 2. E-mailul reminder

Ce trebuie SA NU FACI:

reducere abandon cosul de cumparaturi

  • Nu transmite e-mailul la mai mult de 1 zi de la parasirea cosului de cumparaturi
  • Nu impulsiona actiunea printr-un cupon de reducere
  • Nu folosi un limbaj specific vanzarii
  • Nu distrage atentia prin mentiuni cu privire la alte link-uri sau butoane de call-to-action

Ce trebuie SA FACI:

email cos cumparaturi
  • Subliniaza clar, inca din subiectul e-mailului, faptul ca mesajul se refera la cosul de cumparaturi
  • Include in subiectul e-mailului numele magazinului online
  • Pune accent pe faptul ca e-mailul are rolul de a-i reaminti userului de faptul ca a uitat produsele in cos, nicidecum ca este obligat sa finalizeze aceasta achizitie.
  • Comunica personalizat
  • Adauga informatiile de contact
  • Pune accent pe produsele pe care userul le avea in cosul de cumparaturi – imaginea produsului, pretul si buton cu link direct catre cosul de cumparaturi. Cele 3 nu trebuie sa lipseasca
  • Comunica clar momentul in care cosul de cumparaturi expira – urgentezi actiunea

Concluzie

Inainte de a dezvolta mesajul e-mailului automat, asigura-te ca ai pus la punct intregul mecanism de reducere a ratei de abandon a cosului de cumparaturi. Nu uita sa realizezi o serie de teste inainte de a stabili forma finala a e-mailului. Iti recomandam sa incepi acest proces complex de reducere a ratei de abandon a cosului de cumparaturi folosindu-te de facilitatile unei platforme performante de e-commerce si de pregatirea unei echipe de specialisti in e-commerce.

Mult succes!

Te-ar putea interesa si: