În vremuri de criză mondială, comerţul on-line pare să se menţină sau chiar să crească pe anumite segmente. Explicaţia e simplă: cu o cerere în scădere, comerţul tradiţional face faţă din ce în ce mai greu costurilor mari cu chiriile şi cu utilităţile. În acelaşi timp, magazinele on-line îşi permit reduceri de preţuri, având costuri reduse de întreţinere (trebuie să platească doar hosting-ul şi eventual să investească în optimizarea conţinutului site-ului pentru o prezenţă mai bună în motoarele de cautare).

De altfel, marii retaileri prezenţi pe piaţa romanească au început să se orienteze spre comerţul on-line ca şi alternativă şi colac de salvare în vremuri de criză.

Şi ca să conştientizăm încă o dată potenţialul de dezvoltare a business-ului online, e bine să amintim că în anii 40, Thomas Watson, preşedintele IBM din acea perioadă, a estimat cererea totală pentru calculatoare la 5 bucăţi:-). Nu a avut cum să estimeze dezvoltarea spectaculoasă a industriei IT şi nici implicaţiile sale! În prezent, mai mult de 25,000 de utilizatori obţin acces zilnic pe Internet – creştere care oferă oportunităţi şi provocări enorme pentru companii şi pentru clienţii potenţiali.

Cu puţin curaj, totul e posibil şi business-ul poate prospera mai ales în vremuri de criză ;-)!

Te-ar putea interesa si: