Un mod din ce în ce mai cunoscut de a genera trafic proiectelor e-commerce este prin reţelele sociale, tot mai dezvoltate acum şi în România. Poţi promova afacerea pe canalele de comunicare de genul Facebook, Twitter sau LinkedIn, astfel obiectivul targetat de reţelele sociale este dublu:

  1. Măreşti comunitatea site-ului prin postarea unor informaţii în cadrul acestor reţele sociale, astfel oamenii care împartăşesc aceleaşi interese cu tine sau sunt interesaţi de produsele ori serviciile tale te găsesc mai usor alături de afacerea ta.
  2. Înscriindu-te în aceste reţele sociale, se multiplică posibilităţile ca site-ul şi produsele/serviciile tale să fie afişate la rezultatele căutărilor cu ajutorul motoarelor de căutare.

Cum să foloseşti reţelele sociale în avantajul tău?

Simplu, dă sfoară-n ţară despre proiectul tău e-commerce. Poţi alege prezentări de produse sau post-uri de pe blog pe care să le raspândeşti cât de mult posibil online, folosindu-te de nişa reţelelor sociale. Este important ca mai întâi să te asiguri că materialele pe care vrei să le promovezi conţin informatii interesante şi care stârnesc interesul publicului ţintă.

Deasemenea,  este important să constientizezi că aceste medii au fost concepute iniţial să servească drept platforme de socializare, nu ca nişe de promovare. Postând mesaje cu un conţinut publicitar ridicat poţi fi asemănat cu un tip care ţipă la o petrecre unde toată lumea socializează în linişte, iar reacţia poate să copleşească beneficiile utilizării unei astfel de reţele.

Se recomandă mai întai monitorizarea pe parcursul a câtorva săptămâni a conţinutului reţelolor pe care vrei să îţi începi activitatea, astfel familiarizându-te atât cu genul şi modul de transmitere a informaţiilor, cât şi cu regulile informale impuse de reţeaua respectivă.

Care reţele sociale sunt mai potrivite pentru promovarea magazinului tău online? Hai să începem prin a prezenta pe primele două ca importanţă:

Twitter.com: Twitter generează un fel de rumoare online, şi pe bună dreptate.  Serviciul mesajelor scurte s-a transformat într-o platformă de comunicare şi generare de ştiri. Twitter permite utilizatorilor un schimb de mesaje scurte, limitate la 140 de semne, aproximativ 25 de cuvinte.  Postând tweets (fraze scurte) despre prezentarea produselor sau link-uri către articole recente publicate pe blog sau pur şi simplu purtând discuţii libere, poţi descoperi persoane care sunt interesate de acelaşi domeniu.

Facebook.com: iniţial Facebook a fost utilizat de studenţi, iar când s-a adresat şi publicului larg, numărul utilizatorilor a crescut rapid, majoritatea membrilor venind din mediul matur, cu vârste de peste 30 de ani. Pentru a înregistra această creştere, aventurierii e-commerce-ului pot crea campanii de marketing pe Facebook în mai multe moduri. Primul, şi cel mai răspândit mod, este de a invita clienţii să devină prieteni cu tine pe site. Poate nu vrei să vizualizeze clienţii tăi aceleaşi informaţii şi fotografii pe care le împărtăşeşti cu prietenii şi familia, aşa că poţi crea profile limitate care le permit oamenilor să vadă puţin în spatele cortinei în afacerea ta, fără să dezvălui prea multe detalii.

Chiar dacă Facebook este cel mai bine cunoscut pentru profilele personale, permite şi crearea paginilor de către firme, în care membri Facebook se pot înregistra ca fani ai ”expediţiei” tale e-commerce. Paginile de fan Facebook oferă aventurii tale oportunitatea de a evidenţia profilul atractiv al afacerii, şi poate cel mai important, oferă motoare de căutare în alt loc unde poţi găsi informaţii sau relaţii legate de proiectul tău e-commerce şi nişa de pe piaţă căreia te adresezi.

Dacă nu ai un cont personal pe Facebook, poţi creea un profil specializat business-ului tău. Potrivit structurii, pe un cont de business poţi adăuga informaţii, poze sau materiale cu conţinut video, la fel cum o poţi face pe un cont personal, dar nu poţi vizualiza informaţiile vizitatorilor sau explora alte arii ale reţelei, deci se poate ca aceasta să nu fie cea mai optimă solutie pentru proiectul tău e-commerce.

Sper că cele scrise mai sus să te convingă de beneficiile unui cont măcar pe una din reţelele sociale existente şi să te inspire, astfel creându-ţi o campanie de marketing bine  targetată şi cu succese maxime.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment