Orientate catre acelasi obiectiv, profitul, atat magazinul online, cat si cel traditional prezinta avantaje si dezavantaje, care intr-un final determina contributia la indeplinirea obiectivului principal.

Vom analiza avantajele si dezavantajele celor 2 tipuri de magazine din punct de vedere al: potentialului de clienti, relatiei cu clientul, dimensiunii magazinului, promovarii magazinului si a produselor.

Magazin online Amazon

1.Potentialul de clienti

In ceea ce priveste clientii potentiali:

  • Magazinul traditional se limiteaza la clientii potentiali din zona in care este amplasat, la orasul in care este prezent.
  • Magazinul online beneficiaza de avantajul de a acoperii un numar mult mai mare de clienti potentiali, neexistand o limita din punct de vedere geografic (afla mai multe din articolul “10 concluzii importante ale celor mai recente studii despre comertul online“).

 
 
 

2.Relatia cu clientii

In cazul relatiei cu clientii:

  • Magazinul traditional are avantajul de a interactiona cu clientul intr-un mod mai avansat. Relatia personal – client poate fi determinata de ambele parti, clientul fiind consiliat si indrumat din momentul in care intra in magazine.
  • In cazul magazinului traditional, metodele de a dezvolta si de a mentine o relatie pe termen lung cu clientul sunt, in principal : comportamentul personalului, atmonsfera din magazin, curatenia din cadrul magazinului, designul magazinului, proximitatea magazinului.
  • Magazinul online are dezavantajul limitarii tehnice din punct de vedere al interactiunii personale cu clientul. Lipsa prezentei fizice a vanzatorului poate fi suplinita de asistenta online si/sau telefonica care poate optimiza procesul de vanzare.
  • In cazul magazinului online, metodele de a dezvolta si mentine o relatie pe termen lung cu clientii sunt, in principal : serviciile de asistenta online, serviciile post-vanzare (in articolul “E-commerce. Cum readuci inapoi clientii care au parasit cosul de cumparaturi?” gasesti cateva trucuri prin care transformi rata de abandon a cosului de cumparaturi in vanzari ulterioare).
Magazin onlive vs magazin traditional

3.Dimensiunea magazinului

Din punct de vedere al dimensiunii magazinului:

  • Magazinul traditional poate prezenta spre vanzare un numar limitat de produse, in functie de spatiul pe care-l are la dispozitie si de volumul / dimensiunea produselor.
  • Magazinul online are avantajul de a nu depinde de dimensiunea fizica a produselor prezentate. In plus, accesarea produselor este mult mai facila si nu este conditionata de numarul vizitatorilor magazinului, nu exista deranjul si neplacerea de a avea acces la prezentarea produselor, lucru intalnit in cazul magazinelor traditionale populate in acelasi timp cu un numar mare de clienti.

4.Promovarea magazinului online vs magazinului traditional

In cazul celor 2 tipuri de magazine exista un numar important de actiuni de promovare ce pot fi usor de asemanat si folosit de ambele tipuri de magazine, iata cateva dintre ele:

  • Bannere online vs Bilboarduri.
  • Social Media vs Catalog de prezentare (ambele cu actiune permanenta).
  • E-mail Marketing (vezi “Email Marketing – studiu de caz“) vs Posta.
  • Forumuri vs Discutii personale.
  • Modul de prezentare a categoriilor si a produselor vs Merchandising.

Concluzie

Asadar, poti observa faptul ca in ambele cazuri exista avantaje si dezavantaje. Insa, marele avantaj e reprezentat de sustinerea reciproca a vanzarilor, in momentul in care clientul poate achizitiona produsul dorit atat din magazinul traditional cat si din cel online. Nu mai irosi timpul si vanzarile, apeleaza la o echipa de specialisti pentru dezvoltarea si promovarea magazinului tau online.

Te-ar putea interesa si: