Magazinul tau online inregistreaza un trafic lunar important, insa, rata de conversie continua sa fie scazuta? Indreapta-ti atentia catre procesul de comanda. In continuare, iti prezentam cateva informatii importante care te vor ajuta la identificarea si rezolvarea problemelor.

Odata ajuns in cosul de cumparaturi, clientul isi exprima intentia clara de a achizitiona produsele magazinului tau online. In acest stadiu al achizitiei, pune accent pe usurinta finalizarii comenzii, transmite incredere si nu uita sa adaugi informatiile esentiale pe care orice client le cauta.

1.Cum analizeazi motivele abandonului cosului de cumparaturi

Google Analytics iti da o mana de ajutor. Seteaza cu atentie informatiile din meniul “Conversions”. Ce trebuie sa faci:

  • Setezi obiectivele (“Goals”) principale ale procesului de comanda.

Magazine online - setare Google Analytics

  • Setezi urmarirea traseului (“Funnel”) pe care il parcurge clientul intre cele 2 momente importante: adaugarea produselor in cosul de cumparaturi si plasarea comenzii.
  • Urmaresti indeaproape traficul din cele 2 paginii importante: cosul de cumparaturi (pagina din site in care este directionat potentialul client in momentul in care alege sa cumpere produsul / produsele prin actiunea butonului “Cumpara” din pagina produsului) si confirmare comanda (pagina in care ajunge clientul dupa plasarea comenzii).
  • Identifici momentul in care clientii abandoneaza procesul de comanda.

Magazine online - Funnel Analytics

Recomandare – Pe langa setarea atenta a meniului “Conversion”, iti recomand sa te folosesti de facilitatile oferite de modulul “Ecommerce”, special dezvoltat pentru magazinele online.

2.Cum simplifici procesul de comanda

Analizeaza aceasta modificare din postura clientului. Un proces de comanda greu de urmat este asemanator celui intalnit in zilele aglomerate din hypermarketuri, in care clientii isi consuma o buna parte din timp stand la coada, asteptand sa achite produsele. Asadar :

  • Nu obliga potentialul client sa-si faca un cont pentru a finaliza comanda.
  • Solicita doar informatiile strict necesare unei comenzi: e-mail (iti vom prezenta intr-un articol viitor de ce aceasta informatie e una dintre cele mai importante pe care trebuie sa le soliciti), nume, prenume, adresa de livrare, modalitate de livrare, modalitate de plata.
  • In cazul in care procesul de comanda implica mai multi pasi, afiseaza lista acestora punand accent de fiecare data pe momentul in care se afla clientul.

Recomandare – Seteaza atat cosul de cumparaturi cat si formularul de finalizare a comenzii in aceeasi pagina din site.

Magazine online - proces coamnda

3.Cum transmiti incredere in procesul de comanda

Ai la indemana o serie de modalitati prin care poti inlatura temerile clientului (anxietatea) cu privire la plasarea comenzii:

  • Afiseaza clar detaliile comenzii. In cazul in care, procesul de comanda contine mai multi pasi, afiseaza in fiecare pas informatiile despre comanda ce urmeaza a fi plasata.
  • Ilustreaza informatii despre siguranta transportului.
  • Ofera informatii despre durata livrarii produsului.
  • Evidentiaza garantia.
  • Asigura clientul de confidentialitatea datelor sale.
  • Mentioneaza faptul ca in termen de 10 zile, clientul poate returna produsul fara invocarea vreunui motiv (conform O.G. 130/2000).
  • Afiseaza logourile de incredere. Ex : “Verified by Visa”.
Magazine online - logo incredere
  • Asigura clientul de faptul ca nu trebuie sa plateasca nicio taxa suplimentara. Aparent aceasta informatie nu pare importanta, insa, ea inlatura orice temere a clientului cu privire la eventuale taxe suplimentare ce trebuie achitate.

Recomandare – Testeaza fiecare modificare implementata si monitorizeaza rezultatele generate.

Concluzie

Urmareste cu atentie rata de conversie a traficului magazinului tau online. In cazul in care, doresti sa apelezi la o echipa de specialisti care se va ocupa cu dezvoltarea, optimizarea si promovarea magazinului tau online, iti recomand solutiile oferite de echipa Izzisale.

Articole din aceeasi categorie :

E-commerce – 8 trucuri prin care textul Ad’ului vinde
Email Marketing – studiu de caz
9 tooluri de care ai nevoie in campaniile de AdWords
Cum imi promovez magazinul online prin campanii de AdWords ?
De ce au nevoie magazinele online de email marketing?

Te-ar putea interesa si: