Optimizarea procesului de comanda, fie ca vorbim de un proces de comanda intr-un singur pas sau in mai multi pasi, se bazeaza, in primul rand, pe testarea continua a elementelor de conversie. In continuare, iti vom prezenta 21 recomandari pe care trebuie sa le testezi in perioada urmatoare.

optimizare_proces_comanda

Inainte de a-ti prezenta aceste recomandari, trebuie sa mentionam care sunt principalele motive de abandon a cosului de cumparaturi. Bazate pe studiile despre abandonul cosului de cumparaturi realizate de Econsultancy si Invesp, acestea sunt:

  • Lipsa intentiei de cumparare imediata;
  • Valorea prea ridicata a costurilor de transport;
  • Durata prea mare a timpului de livrare a comenzi;
  • Obligativitatea crearii unui cont de client inainte de finalizarea procesului de comanda;
  • Solcitarea unui volum prea mare de informatii pentru plasarea comenzii;
  • Durata de incarcare a siteului;
  • Lipsa unor modalitati variate de achitare a comenzi;
  • Lipsa elementelor de securitate.

Pe baza acestor date si plecand de la valoarea medie a ratei de abandon a cosului de cumparaturi, 66%, iti propunem urmatoarele 21 recomandari ce vizeaza: optimizarea fieldurilor de comanda, optimizarea modului de afisare a boxului pentru cupoanele de reducere, afisarea elementelor trusted, optimizarea procesului de autentificare a clientilor, optimizarea butoanelor de Call-To-Action.

Optimizarea fieldurilor de comanda

Pentru a usura parcurgerea campurilor de comanda, trebuie sa:

  • Soliciti doar datele strict necesare procesarii comenzii;
  • Adaugi validare in-line pe fielduri dupa completarea lor;
  • fielduri-proces-comanda

  • Adaugi motivatii de solicitare a “informatiilor sensibile”. Ex: CNP (daca nu ai eliminat inca acest field);
  • Adaugi text exemplu de completare;
  • Adaugi fielduri cu autocomplete;
  • Creezi marimea fieldurilor in functie de informatia solicitata. In cazul campului destinat numarului de telefon vei avea o dimensiune mai mica fata de campul destinat adresei de facturare;
  • Nu adauga restrictii majore pentru completarea fieldurilor, cu scopul de a evita situatiile in care intrerupi procesul de comanda datorita unei greseli de tastare;
  • Asigura-te ca labelul fieldului este vizibil intotdeauna, nu trebuie ascuns in momentul in care potentialul client completeaza campul respectiv.

Iti recomand sa utilizezi Crazzyegg, ClickTale sau UserTesting pentru optimizarea fieldurilor de comanda.

Optimizarea modului de afisare a boxului pentru cupoanele de reducere

Desi, de cele mai multe ori, optiunea introducerii unui cupon de reducere are efecte pozitive asupra ratei de conversie, sunt si situatii in care se dovedeste un element care opreste procesul de comanda. Pentru a evita acest lucru, tine cont de urmatoarele recomandari:

  • Pune o eticheta trusted cupoanelor de reducere pentru a inlatura presupunea ca astfel de coduri de reducere se gasesc gratuit pe net. Ex: “Cupoane certificate” , “Cupoane personalizate”;
  • Afiseaza optiunea de introducere a cupoanelor de reducere sub forma unui buton secundar de CTA.

cupon_proces_comanda

Afisarea elementelor trusted

Un “must have” pentru orice magazin online. Cel mai des intalnite 3 modalitati prin care scazi rata de abandon a cosului de cumparaturi sunt:

  • Certificatul SSL;
  • Logourile trusted oficiale. Ex: Verified by Visa, MasterCard SecureCode, Trusted.ro;
  • Logourile personalizate. Ex: Retur usor, Produse originale, Garantie, 0 taxe suplimentare.

Autentificarea clientilor

autentificare-proces-comanda

Avand ca obiectiv principal plasarea comenzii, iti recomandam sa:

  • Nu soliciti crearea unui cont de client inainte de trimiterea comenzi;
  • Ofera posibilitatea autentificarii rapide prin conturile de Facebook, Gmail, Yahoo.

Optimizarea butoanelor de Call-To-Action

Principalele elemente pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand optimizezi butoanele de CTA sunt:

  • Definirea culorilor pasive si active in site. Culorile active vor fi folosite doar pentru butoanele de CTA;
  • Testeaza utilizarea culorii verde la mouse over pe butonul de CTA;
  • Dimensiunea si forma butoanelor. Optimizeaza-le pentru a fi usor de observat;
  • Textul butoanelor de CTA. Atunci cand alegi textul butoanelor de CTA foloseste principiul “Value Centric”, conform caruia trebuie sa pui accent pe ceea ce primeste clientul dupa apasarea acelui buton. Ex. “Obtine”, “Salveaza” , “Descopera”. Nu neglija insa testarea butonelor de tipul “Action centric”. Ex: “Trimite”;
  • Spatierea butoanelor de CTA. Respecta principiul “Those things that are “isolated” from others get noticed first”;
  • Foloseste tool-tipuri pentru a sublinia rezultatul apasarii butonului de CTA .

cta-proces-de-comanda

Concluzie

Inainte de a testa cele 21 de recomandari de optimizare a procesului de comanda trebuie sa-ti stabilesti planul de testare si, mai important, sa ai setate toolurile de tracking.

Tu ce plan de optimizare ai? Care sunt elementele pe care ti-ai propus sa le testezi pentru optimizarea procesului de comanda?