Ne-am obişnuit deja, cel puţin în calitate de clienţi, cu clasicele magazine on-line care:

  • au un catalog de produse cu preţurile şi caracteristicile aferente
  • au un sistem de achiziţie bazat pe logarea în sistem şi adăugarea de produse într-un cos de cumpărături
  • au în spate un sistem de gestionare al comenzilor, stocurilor, livrărilor, plăţilor, promoţiilor, listelor de produse, clienti
  • interacţionează cu clientul aducându-i în plan vizual cele mai căutate produse, opinia altor comparatori, sau sugestii bazate pe istoricul achiziţiilor sau accesărilor paginilor site-ului…un sistem CRM pană la urmă, chiar daca îl numim magazin virtual.

Trenduri in vanzarea Online

Trenduri in vanzarea Online


Am întâlnit în ultimele luni câteva modele de site-uri comerciale care mi-au atras atenţia în mod deosebit:


1. www.makemehappy.ro este un site unde fiecare utilizator îşi face liste cu cadouri pe care le-ar dori (cadourile dorite pot fi adăugate în lista de pe orice alt magazin on-line de pe internet). Site-ul are o aplicaţie facebook asociată care permite vizualizarea listei de cadouri pe care a selectat-o prietenul/prietena ta, direct în profilul lor de facebook. Astfel, e mult mai simplu să alegi cadoul potrivit pentru prietenii tăi, la diverse ocazii.

2. www.secretulprajiturilor.ro este un site care promovează cu valoare adăugata margarina Unirea. Pe site, utilizatorul găseşte reţete de prăjituri, are un motor de căutare care îl ajuta sa găsească reţetele potrivite în funcţie de ingredientele pe care le are prin casă. Cei care doresc sa participe la concursul de reţete, trebuie sa se înscrie pe site şi să îndeplinească condiţiile regulamentului. Reţetele participanţilor la concurs sunt votate pentru a putea fi premiate şi publicate intr-o viitoare carte de reţete. Pofta mare!

3. Negocierea de grup este menita să aducă profitul maxim atât pentru comerciant cat şi pentru comparator. Este folosita destul de des în cazul site-urilor care vând automobile. Practic, cumpărătorii se asociază pe un site pentru a achiziţiona o cantitate mai mare de produse/servicii la un preţ mult mai bun decât daca ar cumpăra singur. Un exemplu de succes (mai ales în afara României) este www.groupon.ro. O oferta speciala devine activa doar daca atinge un anumit număr de cumpărători într-o anumita perioada. Cumpărătorii pot aduna numărul minim de doritori recomandând oferta prin reţelele sociale. Preţul ofertei este plătit cu ajutorul cardului pe site, urmând ca voucherul emis să fie utilizat de beneficiar pentru a intra în posesia produsului sau serviciului plătit.
Fiecare recomandare de nou client este recompensata financiar cu 12 RON (utilizabili la următoarea achiziţie prin intermediul site-ului)

Va urma…cu alte câteva exemple interesante.

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

Post a comment