Studiu de caz pe doi dintre clientii Inotec

Indiferent de cum sunt folosite, culorile pe care le utilizam in mediul online influenteaza starea de spirit si poate influenta obiceiurile de emotie, atitudine, decizie si, implicit de cumparare. Culoarea este o componenta esentiala a comunicarii online, construindu-se astfel ca o parte psihologica importanta din ecommerce.  Acest articol va aborda culoarea ca element psihologic de baza si modul in care aceasta poate conduce spre anumite actiuni in site.

1

  1. Butonul de “Add to Cart”
  • Cel mai important buton intr-un site de e-commerce;
  • Multi cred ca dimensiunea si culoarea nu sunt importante, dar in continuare vom demonstra contrariul acestei ipoteze:

Culoarea butoanelor

Atmosphere        2

 

eMenatwork         3

Rata de click este diferita, varind de la 20% in cazul Amtosphere pana la 32% in cazul eMenatwork. De ce se intampla acest lucru?

Forma butoanelor

4

Atmosphere     2

eMenatwork     6

Click Rate-ul (rata de click) oscileaza de la 26% in cazul Atmosphere pana la 64% in cazul eMenatwork.

Dimensiunea butoanelor – media este de 144 x 34.

7

In cazul clientilor Inotec, marimea butonului poate ajunge in cazul Atmosphere la dimensiunile 51 x 207 px si in cazul eMenatwork la 155 x 43 px.

Psihologia culorilor – detaliu de design

Si pentru ca am vazut diferente dintre butoanele de CTA (call-to-action), hai sa vedem si ce exprima fiecare culoare in parte si cateva logo-uri in care culoarea predominanta le dicteaza personalitatea:

  1. Galben – OPTIMISM, claritate, calduragalben logo
  1. Portocaliu – PRIETENOS, bucurie, incredere orange logo
  1. Rosu – TINERETE, agitatie, curajred logo
  1. Albastru – INCREDERE, putere, dependentablue logo

Surse: webmarketingtodayblog.kissmetrics.com

1stwebdesigner.comvandelaydesign.com

Facebook Comments

Post a comment