Mock-up-1

Testarea variata (A/B testing-ul) este o metoda fantastica pentru a afla care este cea mai buna varianta a unei pagini din site-ul tau, care este cea mai buna strategie de marketing, care culoare este mai potrivita pentru un buton de CTA (call-to-action) de pe un Landing Page. Acest tip de testare poate fi folosita asadar atat pentru crearea continutului intr-un e-mail cat si pentru ad-urile de search. A/B testul a incetat de mult sa fie doar un termen care starneste buzz.

Mai mult, planificarea minutioasa a unui A/B test poate face o diferenta majora in eficienta campaniei tale si, implicit in vanzarile/ lead-urile sau contactele pe care le obtii ca urmare a acestei campanii.

De ce ar trebui sa te gandesti la A/B test?

Testarea A/B iti permite sa faci modificari semnificative in experientele pe care le au userii site-ul tau sau clientii campaniei tale. Acest tip de testare iti da posibilitatea de a emite ipoteze si de a le testa, asigurandu-te ca in final ai luat cea mai buna decizie cu privire la acel element pe care l-ai testat. Pe langa confirmarea sau infirmarea ipotezelor, A/B testing-ul poate fi folosit si pentru imbunatatirea continua a unui obiectiv, a ratei de conversie sau a timpului petrecut pe site, de exemplu.

De exemplu, o companie B2B cu profil tehnic isi doreste sa-si imbunatateasca numarul de lead-uri din landing page-urile campaniei. Pentru a indeplini acest obiectiv, echipa de marketing poate folosi A/B testing-ul pentru a testa headline-ul, imaginile, formularul de contact, butonul de CTA sau intregul layout al paginii.

Cum arata un workflow simplu de testare?

Una dintre cele mai complete resurse despre testarea A/B vine din e-book-ul celor de la Unbounce. Conversiile sunt esentiale pentru ceea ce Unbounce face cel mai bine si anume, Landing Page-uri. Asadar, din expertiza lor si a noastra, am reusit sa conturam un workflow simplu care are in vedere:

  1. Brainstorming pe ceea ce se doreste testat;
  2. Crearea alternativelor la pagina de control (pagina initiala);
  3. Implementarea A/B testului;
  4. Optimizarea paginii de control cu elementele paginii „castigatoare”;
  5. Reluarea intregului proces de optimizare.

In general poti testa orice element al paginii tale, al newsletterului sau al unei campanii.

Daca ai intrebari, nu ezita sa ne scrii si-ti vom raspunde in cel mai scurt timp.

btn-hover

Daca acest articol ti s-a parut interesant, citeste si:

E-commerce. 5 elemente pe care trebuie sa le contina un Landing Page

5 Reguli pentru a creste Rata de Deschidere a Campaniilor de Email Marketing

4 tehnici de a transforma o comandă abandonată într-o vânzare

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment