Acum câteva saptamâni începusem o lista cu câteva exemple de site-uri comerciale deosebite (din punctul meu de vedere), cu componente de CRM sau magazine on-line care ies din tiparele cu care suntem obisnuiti. Iata alte câteva proiecte on-line care mi-au atras atentia în ultima vreme:

1. www.planetfeedback.com este un site unde orice consumator poate trimite un feedback sau o plângere catre orice companie (teoretic cel putin).

Ceilalti consumatori pot comenta si ei pe baza plagerii/scrisorii trimise, iar companiile pot raspunde, public sau privat, dupa cum este cazul. Deviza lor este: Helping Consumers Express Their Voice, Helping Companies Prime Their Ears.

Site-ul este practic un instrument de Customer Relationship Management dar si cu un rol important în educarea consumatorului.

2. www.pokenmania.ro mi-a atras atentia acum câteva luni, si nu întelegeam de ce tot mi se cere sa ”batem palma”.
Poken ManiaIdeea este simpla: în loc sa faci schimb de carti de vizita cu partenerii de afaceri sau prietenii, folosesti un mic device USB sub forma de palma pe care îl pui în contact cu device-ul celeilalte persoane. Astfel, toate datele de contact care se doresc a fi share-urite sunt transferate catre cealalta persoana.La baza exista bineînteles si o platforma web unde fiecare utilizator îsi pastreaza în mod privat aceasta baza de date. Un avantaj major al conceptului este acela ca datele se actualizeaza în mod automat în propria baza de date, atunci când contactul nostru îsi modifica informatiile pe care le-a share-uit. În cadrul magazinului on-line se pot achizitiona diverse modele de Pokeni – adica device-urile USB de care vorbeam mai devreme (mie îmi vine sa le zic Pokemoni… ca seamana). Sa batem palma, deci!

3. Ma gândesc de mult timp la un site unde consumatorii sa poata aprecia calitatea produselor alimentare pe care le cumpara si implicit sa caute parerea celorlalti consumatori despre respectivul produs. Nu de alta, dar sa fim seriosi, în România se vinde orice, iar calitatea produselor este net inferioara pietei vestice (de exemplu, în Franta produsele de tip Private Label au o calitate buna si un pret foarte mic; în România îti cam risti sanatatea cu multe dintre ele…).

Asa am aflat de www.wikifood.ro . Proiectul este destul de recent, iar numarul de produse expuse la ”vot” sunt înca putine si par a fi ”promovate”. Dar cu putin efort, probabil ca poate deveni un barometru al calitatii produselor pe care le cumparam.

Si ma opresc aici pentru moment cu exemplele. Cel mai important lucru care merita a fi retinut este ca magazinul on-line aduce un avantaj concurential real daca ofera:

  • consultanta în vederea efectuarii achizitiei (fie de la companie, fie de la ceilalti utilizatori)
  • beneficii de ordin social (constituirea unei comunitati de consumatori/utilizatori, eventual interconectata la platforme sociale)
  • interconectarea platformei de e-commerce cu un sistem CRM care sa analizeze în mod permanent si semi-automat activitatea utilizatorilor si sa le ofere ceea ce au nevoie, cat mai personalizat cu putinta.
  • informatie cu valoare adaugata, si nu reclama clasica

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Post a comment