Poţi să ai cel mai performant software de e-mailing, cu cea mare mare rata de atingere a targetului, însă dacă nu ţii cont de câteva reguli, toata munca poate fi în zadar. Iată câteva dintre cele mai frecvente greşeli pe care cei care folosesc direct e-mailing-ul le fac:

  • Nu se face o selecţie atentă a destinatarilor e-mailului.

Poţi să ai un text fantastic, oferta sau informaţia pe care o trimiţi să fie superinteresantă…dar nu pentru cei din lista ta de e-mailing :-(

  • Nu se fac teste înainte de campanie


Testarea campaniei este o foarte bună metodă de a salva timp şi bani. Ceea ce credem noi că se va întampla la deschiderea e-mailului (dacă va fi deschis) nu este acelaşi lucru cu ceea ce vor face destinatarii săi. Este bine să alegem un eşantion reprezentativ dintre adrese şi să facem un test. Poate fi măcar un test către cunoscuţi pentru a putea colecta un feedback mai complet.

  • E-mailul nu are text, ci doar o ofertă propriu zisă

Cum să renunţi la partea cea mai personalizată, care ajunge cel mai sigur la inima destinatarului? Textul e-mailului este cel care creează ”legatura”, iluzia relaţiei dintre expeditor şi destinar, puntea relaţiei…

Sunt câteva greşeli, foarte des făcute de iniţiatorii unor campanii de e-mailing care au iluzia că dacă trimit orice prin e-mail vor avea mai mulţi clienţi…Din contra, o impresie proastă  este foarte greu de reparat ulterior. Cu toţii primim zilnic asemenea exemple:

  1. Nu ne-a interesat niciodată ”subiectul” e-mailului primit…dar totuşi îl primim pentru că suntem într-o bază de date. Şi nu vorbesc de spam-urile care ne invadează inboxurile în fiecare zi, ci de firme serioase…
  2. Trimit e-mailuri fără text, sau cu un text gen ”vezi ataşamentul” şi cu ditamai oferta şi specificaţiile tehnice în ataşament (eventual şi de câţiva Mb…)
  3. Adresele destinatarilor sunt în Carbon Copy sau To: …la dispozitia tuturor J

Am primit un astfel de e-mail acum câteva luni (cu toate caracteristicile de mai sus) şi am trimis un reply în care am menţionat că nu mă intersează, să nu mai trimita niciodată ataşamente aşa de mari şi să nu mai pună niciodată adresele de e-mail în CC…(nici nu am îndrăznit să-i pomenesc de obligaţii legale, opţiune dezabonare etc)

Şi ghiciţi ce mi-a răspuns reprezentantul companiei respective…”Daţi-mă în judecată dacă vreţi!”…

Trecând peste exemplele negative, daca e-mail marketingul e adresat segmentului ţintă şi e susţinut şi de o campanie telefonică ulterioară poate avea rezultate foarte bune. O soluţie ar fi să apelaţi şi la consultanţi sau firme cu experienţă pe direct marketing şi pe marketing online…s-ar putea ca investiţia să merite!

Te-ar putea interesa si: