Subiectul newsletterului poate fi usor comparat cu coperta unei carti. Din acest motiv, asigura-te ca atrage atentia abonatilor si ii convinge pe acestia sa urmareasca informatiile din continutul mesajului.

Inainte de a compune urmatorul subiect de newsletter, gandeste-te ca principalul obiectiv pe care acest subiect trebuie sa-l indeplineasca este deschiderea emailului.
Pentru a indeplini acest obiectiv, ghideaza-te dupa urmatoarele 5 recomandari care iti vor asigura o rata de deschidere a e-mailului importanta.

Subiectul newsletterului – Adresare directa

subiectul newsletterului

Marketingul direct, categorie din care face parte si E-mail Marketingul, presupune o comunicare one-to-one, din acest motiv e important sa te adresezi direct abonatului. Pentru a realiza acest lucru, iti recomandam sa:

  • Personalizezi subiectul newsletterului cu prenumele abonatului. Functionalitatile unei platforme de e-mail marketing trebuie sa-ti asigure aceasta facilitate;
  • Folosesti verbe la persoana a 2-a, singular (despre importanta folosirii verbelor la persoana a 2-a singular am scris si in articolul despre butoanele de call to action).

Subiectul newsletterului – Anti Spam

Subiectul newsletterului reprezinta una dintre partile e-mailului analizate de clientii de e-mail. Pentru a obtine un scor de spam cat mai mic, iti recomandam sa:

  • Eviti folosirea in exces a semnelor de punctuatie ;
  • Eviti folosirea unor cuvinte / structuri de cuvinte cu punctaj mare de spam . Exemplu: “Click aici”.

Subiectul newsletterului – Date concrete

subiect newsletter

Informatiile concrete si exacte sunt importante pentru subiectul newsletterului datorita usurintei abonatilor de a evalua motivele pentru care vor alege sa deschida newsletterul tau. In plus, ai posibilitatea de a seta asteptarile. Iti recomandam sa:

  • Te folosesti de puterea numerelor. Exemplu: “Descopera cele 5 idei pentru amenajarea bucatariei tale” ;
  • Faci referire la data trimiterii newsletterului.

Subiectul newsletterului – Relevanta mesajului

Unul dintre cele mai importante principii in E-mail Marketing (despre care am scris si in articolul “ E-mail Marketing. Regula pe care trebuie sa o respecte emailul tau”) e reprezentat de relevanta pentru abonati. Pentru a crea un subiect relevant, iti recomandam sa:

  • Faci referire la istoricul interactiunii cu abonatii (segmenteaza cu atentie baza de date in functie de criteriile pe care le consideri relevante. Iti recomandam sa nu incepi cu datele demografice, acestea nu mai reprezinta un criteriu de segmentare relevant) ;
  • Faci referire la evenimentele de actualitate.

Subiectul newsletterului – Curiozitatea

subiect de newsletter

Majoritatea studiilor arata ca subiectele newsletterelor care starnesc curiozitatea abonatilor inregistreaza o rata de deschidere importanta. Pentru a crea un astfel de subiect, iti recomandam sa:

  • Formulezi subiectul newsletterului sub forma unei intrebari;
  • Formulezi subiectul newsletterului sub forma unei afirmatii care se continua in interiorul emailului.

Concluzie

Cea mai importanta recomndare de care te sfatuim sa tii cont atunci cand creezi subiectul newsletterului este testul. A/B testul este o metoda prin care poti alege cea mai buna varianta de subiect. In cazul in care, te pregatesti sa realizezi o campanie de email marketing, foloseste-te de experienta si know-howul unei echipe de specialisti in domeniu.