Considerat unul dintre cele mai eficiente canale de promovare si vanzare pentru un magazin online, email marketingul se bazeaza, in primul rand, pe relatia creata intre abonatii din baza de date si brand (magazin online). Pentru a crea o baza de date cu care sa poti dezvolta aceasta relatie, iti recomandam urmatoarele 8 tehnici pe care le poti aplica rapid.

1.Creeaza un formular de abonare in 2 pasi

Pentru a segmenta baza de date si a transmite newslettere relevante pentru abonati trebuie sa te asiguri ca poti obtine informatiile strict necesare, fara a solicita un efort prea mare din partea abonatilor. Din acest motiv, iti recomandam sa:

  • Soliciti in primul pas al abonarii informatiile referitoare la prenume si adresa de email;
  • Dupa completarea acestor date, comunica-i abonatului ca e important ca pentru a-i transmite informatii/oferte relevante trebuie sa completeze si urmatoarele 2 campuri referitoare la: categoria/categoriile de produse care-l intereseaza si orasul in care locuieste.

2.Prezinta clar avantajele abonarii la newsletter

Sursa foto: www.target.com

Evita situatia in care abonarea la newsletter e reprezentata de un simplu field in care trebuie sa introduci adresa de e-mail. Prezinta succinct motivele pentru care newsletterul tau ar trebui urmarit. Pentru a aduce un plus de valoare abonarii la newsletter iti recomandam sa:

  • Comunici oferte exclusive prin intermediul newsletterului. Foloseste-te de impactul pe care il au codurile de reducere personalizate cu numele/prenumele/orasul/preferintele abonatilor din baza de date (Afla mai multe deespre cele 10 tehnici prin care cresti rata de conversie a newsletterului).

3.Comunica frecventa de trimitere a newsletterelor

Una dintre cele mai importante bariere pentru abonarea la newsletter e reprezentata de teama userilor de a primi newsletterul brandului cu o freceventa prea ridicata. Asadar, iti recomandam sa:

  • Afisezi numarul de trimiteri lunare ale newsletterului langa caseta de abonare.

Portivit celui mai recent studiu realizat de StrongMail si ForresterConsulting privind comunicarea mesajelor promotionale prin intermediul telefoanelor mobile, emailul ramane principalul canal de comunicare preferat de clienti, frecventa de trimitere si targetarea aflandu-se in topul motivelor pentru care acestia deschid emailurile sau raspund unei oferte.

4.Ofera un imbold pentru abonarea la newsletter

Sursa foto: www.homedepot.ca

Pentru a impulsiona actiunea de moment, ofera un imbold cu ancorare in timp. Poti folosi:

  • Un imbold comercial, de tipul discount;
  • Un imbold informativ, de tipul ghid cu sfaturi si idei.

Pentru ambele variante nu uita sa introduci notiunea de timp limitat in care userul poate profita de oferta/informatia respectiva.

5.Prezinta un exemplu de newsletter

Avand ca scop setarea asteptarilor userului, prezentarea unui exemplu de newsletter trimis de magazinul online se poate realiza rapid prin:

  • Postarea unui link in apropierea casetei de abonare catre varianta online a unui newsletter anterior.

Prin vizualizarea exemplului, userul va constientiza avantajele pe care le poate obtine prin abonarea la newsletter. In plus, asupra lui se va crea o presiune suplimentara prin constientizarea faptului ca a pierdut ofertele exclusive prezentate in exemplul respectiv.

6.Asigura confidentialitatea datelor abonatilor

Sursa foto: www.walmart.com

Pentru a asigura abonatii de faptul ca datele lor personale nu vor fi instrainate catre o terta parte, iti recomandam sa:

  • Adaugi in Termeni si Conditii informatii cu privirea la importanta pe care o acorda magazinul online confidentialitatii datelor personale obtinute in urma abonarii la newsletter
  • Adauga un link catre politica de confidentialitate in caseta de abonare

7.Ofera posibilitatea abonarii la newsletter in momentul crearii contului de client

Pentru a folosi eficient aceasta tehnica, asigura-te ca:

  • Datele necesare segmentarii abonatilor se regasesc si in informatiile pe care le soliciti in pagina de creare cont
  • Nu bifa By Default checkboxul de abonare la newsletter
  • In cazul in care userul nu a bifat abonarea la newsletter in momentul in care doreste sa-si creeze contul, anunta-l printr-un mesaj scurt de avantajele pe care i le-ar aduce inscrierea in baza de abonati

8.Abonarea la newsletter prin Facebook

  • Crearea unui tab special in contul de brand din Facebook prin care fanii se pot abona la newsletter. Pentru a creste rata de abonare pe Facebook, creeaza o campanie de Ad’uri care sa trimita catre tab’ul respectiv (optiune valabila pentru Ad’urile standard), respectiv o campanie de Promoted Post/Sponsored Stories pentru un post care anunta imboldul abonarii la newsletter.
  • Abonarea la newsletter pe site prin contul de Facebook, evitand completarea campurilor din formularul de abonare. In acest caz, procesul este asemanator crearii unui cont in magazin prin intermediul contului de Facebook.

Concluzie

Nu neglija importanta pe care o are dezvoiltarea unei strategii de comunicare via newsletter in momentul in care construiesti baza de abonati.

Solicita acum o intalnire cu unul dintre specialistii Newszone in Email Marketing la adresa de email contact@newszone.ro sau la numarul de telefon 0745056334.