Te gandesti sa deschizi un magazin online sau te-ai convins ca afacerea ta are nevoie de ”varianta online”? Foloseste eficient serviciul de email marketing si ia in calcul urmatoarele sugestii.

“Trebuie sa trimitem o campanie de e-mailuri pentru ca e la moda“ – e principiul de care trebuie sa te feresti cat mai repede. Fiecare actiune de promovarea a magazinului online, fie ca ea se refera la campaniile de email marketing sau la altceva, trebuie sa nu se abata de la scopul principal pentru care este realizata: CONVERSIA (vanzarea efectiva)!

Ce mare avantaj are un magazin online?

Marele avantaj se refera la datele despre clienti – dezvoltarea bazei de date se poate realiza rapid, daca tinem cont ca :

  • Fiecare comanda este insotita, de cele mai multe ori (exceptand comenziile rapide), de un formular cu datele de identificare ale clientului.
  • Avem la indemana, automat, date despre comportamentul de cumparare – ce valoare a avut comanda, cand s-a realizat, ce produse au fost cumparate.

Cum poate profita un magazin online de acest avantaj?

Cheia eficientei se refera la modul in care stim sa profitam de aceste informatii. Ce iti recomandam :

  • Cere permisiunea clientilor privind abonarea la newsletter. Specilaistii de la Gpec recomanda acest tip de comunicare. Nu orice client e automat si abonat la newsletter.
  • Segmenteaza baza de date in functie de tipul produselor achizitionate. Fii eficient si exporta automat aceasta lista in platforma de e-mail marketing. Poti face lucrul acesta prin facilitatile celor 2 platforme Izzisale si Newszone.
  • Creeaza si trimite mailuri relevante in functie de segmentarea prealabila. Iti recomandam sa rasfoiesti articolul despre cele 8 elemente care asigura relevanta campaniilor de email marketing.

In plus:

  • Trimite continut targetat catre client (Ex. Pentru un magazin online de incaltaminte pe care poti sa il dezvolti rapid cu ajutorul platformei de e-commerce Izzisale, creeaza 2 sau mai multe variante de email, in functie de preferinte: incaltaminte sport, incaltaminte casual, etc).
  • Monitorizeaza atent rezultatele campaniei (ce abonati au vizualizat oferta respectiva, la ce ora au deschis emailul si mai ales, cati dintre ei au realizat conversia).
  • Integreaza rezultatele cu cele din Google Analytics. Creaza-ti o imagine de ansamblu asupra produselor comercializate (ce categorii de produse sunt atractive pentru client / abonati) si creeaza oferte relevante. Iti recomandam ghidul despre crearea ofertelor relevante in email marketing).

Cum se poate diferentia un magazine online prin email marketing?

Nu de putine ori, s-a dovedit ca email marketing’ul este unul dintre cele mai bune instrumente de diferentiere a magazinelor online. Ce iti propunem noi:

  • Creeaza si transmite oferte exclusive prin intermediul emailului. Abonatul se va simti privilegiat de acest lucru. Nu oricine poate profita de acel avantaj.
  • Identifica si fidelizeaza clientii importanti. Transmite-le avantaje palpabile prin intermediul ofertelor personalizate.
  • Identfica si reactiveaza clientii vechi, care nu au realizat achizitii in ultima perioada. Surprinde-i prin oferte avantajoase.
  • Identifica si convinge clientii care au abandonat cosul de cumparaturi. Incearca sa afli care a fost motivul pentru care nu au finalizat procesul de cumparare.
  • Nu incerca sa vinzi “cel mai bun produs”, pune accent pe faptul ca e “cea mai buna solutie”.

Concluzie

Raspunsul la intrebarea “De ce au nevoie magazinele online de email marketing“ nu se rezuma la informatiile de mai sus. Trebuie particularizat in functie de tipul magazinului, dar mai ales in functie de tipul clientilor acelui magazin

Te-ar putea interesa si: