Promovarea magazinelor online prin campanii de Email Marketing genereaza, de cele mai multe ori, o rata de conversie importanta. Din acest motiv, trebuie sa te asiguri ca viitorul tau newsletter contine cele 10 elemente prin intermediul carora cresti numarul si valoarea comenzilor generate.

Cele 10 elemente care nu trebuie sa lipseasca din viitorul tau newsletter sunt:prenumele abonatului, data trimiterii emailului, codul promotional personalizat, eticheta produselor, beneficiile produsului pentru clienti, stimulii vanzarii, informatiile de incredere, datele de contact, butoanele de call to action, sectiunea de P.S.

1.Rata de conversie a newsletterului – Prenumele abonatului

personalizare-in-newsletter

Comunicarea personalizata cu abonatii din baza ta de date creeaza premisele dezvoltarii unei relatii one-to-one. Din acest motiv, e recomandat sa:

2.Rata de conversie a newsletterului – Data trimiterii e-mailului

Incadrarea in timp a informatiilor si ofertelor transmise prin intermediul newsletterului determina abonatul sa acorde o atentie mai mare continutului. Pentru a realiza acest lucru, iti recomandam sa:

  • Afisezi data trimiterii newsletterului in header;
  • Faci referire la data trimiterii in subiectul newsletterului.

3.Rata de conversie a newsletterului – Codul promotional personalizat

Ofertele exclusive transmise prin intermediul newsletterului genereaza o rata de conversie superioara celor ce pot fi intalnite intr-un alt loc (sectiunea de promotii din site, pagina de facebook, etc). Pentru a creste gradul de exclusivitate, foloseste un:

  • Cod de reducere personalizat cu numele abonatului;
  • Cod de reducere personalizat cu orasul/judetul din care provine abonatul.

4.Rata de conversie a newsletterului – Eticheta produselor

eticheta-produs-newsletter

Utilizarea etichetelor de produs in corpul newsletterului este recomandata datorita informatiei precise pe care acestea o transmit despre un anumit produs. Ai la indemana urmatoarele optiuni in ceea ce priveste eticheta de produs:

  • Produsul saptamanii;
  • Produsul lunii;
  • Produs cu stoc limitat;
  • Produs nou;
  • Produs doar online (in cazul in care exista si un magazin traditional);
  • Produs top vot;
  • Produs recomandat de o autoritate in domeniu. Exemplu, pentru un magazin online de constructii – Produs recomandat de designerii de interior.

5.Rata de conversie a newsletterului – beneficiile produsului pentru clienti

Prezentarea succinta a beneficiilor pe care produsele le aduc clientilor reprezinta informatia pe care orice abonat din baza ta de date o va cauta. Asadar, iti recomandam sa:

  • Alegi principalele beneficii ale produselor;
  • Le prezinti succinct prin intermediul bulleturilor.

6.Rata de conversie a newsletterului – Stimulii actiunii

Cei mai importanti stimuli ai actiunii ce nu trebuie sa lipseasca din newsletterul magazinului online sunt:

  • Constrangerea temporara – valabilitatea ofertelor pana la o data anume;
  • Verbele de actiune. Exemplu: Alege, Descopera, Profita;
  • Adverbele de timp. Exemplu: Acum.

7.Rata de conversie a newsletterului – Informatiile de incredere

butoane-call-to-action

Utilizate cu rolul de a eliminia temerile abonatilor (despre care am scris in articolul “Email marketing – regula pe care trebuie sa o respecte emailul tau”), informatiile de incredere fac referire la:

  • Lipsa erorilor de procesare a comenzilor;
  • Lipsa taxelor suplimentare;
  • Garantia produsulelor;
  • Transportul rapid si sigur;
  • Confidentialitatea datelor;
  • Politica de retur.

8.Rata de conversie a newsletterului – Datele de contact

Prezenta datelor de contact faciliteaza interactiunea client-magazin online. Pentru abonati, apelul telefonic reprezinta cea mai facila metoda prin care pot plasa o comanda. Datele de contact pe care trebuie sa le afisezi in interiorul newsletterului sunt:

  • Numarul de telefon;
  • Adresa de E-mail;
  • Adresa fizica a sediului magazinului.

9.Rata de conversie a newsletterului – Butoanele de Call-To-Action

Despre butoanele de Call-To-Action gasesti toate informatiile de care ai nevoie, respectiv: dimensiunea optima, culoarea, forma butonului si alte 6 sfaturi in articolul “E-commerce. 9 sfaturi despre butoanele de call-to-action“.

10.rata de conversie a newsletterului – Sectiunea de P.S.

Neglijata de o buna partea a magazinele online, e important sa folosesti sectiunea de P.S. la sfarsitul newsletterului, din urmatoarele motive:

  • Este usor de remarcat pentru abonatii care obisnuiesc sa scaneze rapid continutul newsletterului;
  • Reprezinta ocazia de a finaliza comunicarea in newsletter printr-un mesaj personalizat;
  • Poate fi utilizata pentru un ultim apel la actiune.

Concluzie

Inainte de a implementa aceste 10 recomandari, asigura-te ca ai suportul unei platforme specializate de e-mail marketing, prin intermediul careia poti testa impactul newsletter-ului asupra abonatilor.

Succes!

Te-ar putea interesa si: