Cresterea ratei de conversie a newsletterului magazinului tau online reprezinta unul dintre cele mai importante obiective, tinand cont de faptul ca E-mail Marketingul este un canal de promovare intens utilizat in e-Commerce.

newsletter-magazin-online

Pentru inceput, e important sa stabilesti indicatorii potriviti prin care urmaresti eficienta newsletterului magazinului tau online. Iti recomandam ca din lista ta sa nu lipseasca:

  1. Rata de trimitere – indica eficienta platformei de e-mail marketing;
  2. Rata de deschidere (Open Rate) – indica eficienta subiectului newletterului;
  3. Rata de trimiteri esuate (Soft si Hard Bounce) – indica eficienta managementului listei de abonati;
  4. Rata de click – CTR (calculata in functie de numarul e-mailuri trimise) – indica eficienta prezentarii continutului;
  5. Rata de click – CTRO (calculata in functie de numarul e-mailuri deschise) – indica eficienta prezentarii continutului excluzand influenta subiectului (care poate fi analizata, insa, prin compararea indicatorilor 4 si 5);
  6. Rata de conversie – CR (calculata in functie de numarul e-mailurilor trimise) – indica eficienta continutului;
  7. Rata de conversie – CRO (calculata in functie de numarul e-mailurilor deschise) – indica eficienta continutului excluzand influenta subiectului (care poate fi analizata, insa, prin compararea indicatorilor 6 si 7);
  8. Rata de conversie – CRC (calculata in functie de numarul clickurilor din email) – indica eficienta magazinului tau online;
  9. ROI – indica eficienta generala a newsletterului.

Avand ca punct de reper acesti indicatori calculati pentru newsletterele trimise in trecut, iti recomandam sa testezi impactul pe care urmatoarele 3 tehnici il au asupra eficientei viitorului tau newsletter: comunicarea stocului de produse in email, comunicarea pretului post reducere si comunicarea specifica a datei limita a ofertei.

1.Comunicarea stocului de produse

Prin comunicarea stocului de produse in newsletterul magazinului tau online beneficiezi de urmatoarele avantaje:

  • Impulsionezi actiunea;
  • Stimulezi spiritul de concurenta intre abonatii din baza de date;
  • Creezi impresia de raritate a produselor.

Recomandare: nu comunica un stoc ridicat, deoarece, in acest caz, tehnica isi pierde eficienta. Asadar, trebuie sa alegi cu atentie produsele.

email-marketing-magazine-online

2.Comunicarea pretului post-reducere

Asa cum iti prezentam si in articolul “E-commerce. 5 sfaturi practice despre cum trebuie sa comunici pretul in magazinul tau online”, de cele mai multe ori, clientul prezinta o sensibilitate mai ridicata la pierderea unui avantaj decat la castigarea lui.

Printre avantajele utilizarii acestei tehnici regasim:

  • Impulsionarea actiunii;
  • Cresterea importantei ofertei.

Recomandare: in cazul in care, targetul magazinului tau online e format din clienti cu un venit ridicat, adapteaza aceasta tehnica prin crearea unor altor tipuri de oferte, care sa nu puna accent pe reducerea de pret (la care acest tip de client este mai putin sensibil).

3.Comunicarea specifica a datei limita a ofertei

Prin comunicarea specifica a datei limita de valabilitate a unei oferte cresti relevanta la nivel exterior al newsletterului (despre care am mai scris in articolul “Email Marketing. Regula pe care trebuie sa o respecte emailul tau”)

  • Varianta nerecomandata: “Oferta valabila 3 zile”;
  • Varianta recomandata: “Oferta valabila pana la 8iulie 2012, 23:59”.

Recomandare: creeaza oferte exclusive pentru viitorul tau newsletter prin intermediul codurilor de reducere personalizate.

oferta-limitata-newsletter

Concluzie

Monitorizeaza, optimizeaza si testeaza in permanenta eficienta newsletterelor magazinului tau online.

Articole Recomandate despre E-Mail Marketing:

1. Email Marketing – studiu de caz
2. Email marketing – de ce e indicat sa nu ai un call-to-action de tipul “click aici”
3. E-commerce. 10 elemente care cresc rata de conversie a newsletterului tau

Te-ar putea interesa si: