Ce parere ati avea despre o crestere de peste 500 % a numarului de lead-uri pentru landing page-ul unei campanii importante? Comnio a reusit si puteti citi intregul studiu de caz aici.

Value Proposition este primul lucru care ii determina pe oameni sa faca o actiune ori alta pe site-ul tau. Si este cam singurul lucru pe care un utilizator il citeste instant, afland ceva despre compania, produsele sau serviciile pe care le oferi. De asemenea, este principalul lucru pe care merita sa il testezi – daca ai creat o propozitie cu adevarat valoroasa, vei aduce un boost urias conversiilor site-ului tau.

Sa fim sinceri, daca am putea da un singur sfat de optimizare a conversiei, acesta ar fi: „testeaza valoarea propozitiei tale!”.

Ce este un value proposition?

O propozitie de valoare (cum s-ar traduce mot-a-mot in limba romana) inseamna o promisiune care va fi livrata de produsul tau. Principalul argument pentru care un utilizator ar trebui sa apese butonul de „Cumpara” de pe site-ul tau.

Pe scurt, un value proposition este:

– o explicatie a modului in care produsul tau rezolva o nevoie a cumparatorului;

– o prezentare succinta a beneficiilor specifice companiei/ produsului;

– o sinteza care ii spune clientului ideal de ce anume ar trebui sa cumpere de la tine si nu de la competitie (adica acel diferentiator unic).

VXFA58HGJ1

Pentru oameni de citit si pentru clienti de inteles! Cheia in construirea unui value proposition bun este evitarea Blandvertising-ului si crearea unei propozitii care poate fi inteleasa fara ajutorul dictionarelor.

Ce NU este un value proposition?

Nu este un slogan. De exemplu, nu este value proposition binecunoscuta fraza de la L’Oréal: „Pentru ca meriti”.

Nu este o declaratie de pozitionare. De exemplu, nu este value proposition tag-line-ul celor de la Carlsberg: „Probably the best beer in the world”.

Din ce este compus un value proposition?

De obicei un value proposition este format din text (un headline, sub-headline sau un paragraf) cu un vizual dedicat (foto, hero shot, grafism, desen, etc).

Nu exista o formula speciala de a compila un value proposition perfect, insa puteti lua in vedere:

  1. Headline. Care este beneficiul major pe care il ofera produsul tau, intr-o propozitie scurta. Ceea ce americanii numesc „attention grabber”.
  2. Sub-headline sau un paragraf de 2 propozitii. O explicatie specifica a ceea ce oferi, de la cine catre cine sau cui ii este util.
  3. Bullet points. O lista de avantaje sau beneficii.
  4. Vizual-uri. Imaginile comunica mult mai rapid decat o fac cuvintele. Ilustreaza produsul sau beneficiile lui, reintarind astfel mesajul principal.

Cum sa compui un value proposition castigator?

Cel mai bun value proposition este clar: ce este, de la cine si cui ii este util?

Marketing Experiments  scrie intr-un articol foarte bun, despre impactul unui value proposition bun.

Ce face ca un value proposition sa fie bun:

  • Claritatea! Trebuie sa fie usor de inteles
  • Comunica clar rezultatele concrete pe care le are beneficiarul care cumpara produsul;
  • Spune exact ceea ce face diferenta fata de oferta competitorului;
  • Evita ambiguitatile, generalitatile si elementele de jargon ale business-ului (produs cu valoare adaugata)
  • Poate fi citit si inteles in 5 secunde.

Aici sunt doua articole care va ajuta sa gasiti o perspectiva unica pentru value proposition:

Value Propositions That Work

Value Propositions

Boosters – Idei pentru Value Proposition

Ai fi surprins sa afli care sunt micile lucruri care conteaza pentru un cumparator si care decid in favoarea produsului tau. Micile lucuri se numesc ”booster” si sunt acele mici oferte care adauga valoare produsului tau.

Exemple de boosters:

  • Transport gratuit
  • Livrare rapida / Livrare a doua zi
  • Bonus Gratuit la urmatoarea cumparatura
  • Instalare gratuita
  • Suport 24/7
  • Deschiderea coletului la livrare
  • Money-back garantat
  • Retur simplu in 30 de zile
  • Customizabil

 

Ati prins voi ideea. Nu uitati sa testati variante diferite de Value Proposition si sa vedeti care obtine cele mai multe conversii.

Iar daca aveti intrebari sau nevoie de ajutor in construirea unor propozitii valoroase, contactati-ne!

btn-hover

 

Te-ar putea interesa si: