In cate e-mailuri ai intalnit un call-to-action de tipul “click aici”? Cate dintre ele te-au convins sa apesi acel buton? Raspunsul e simplu: cu siguranta mai putine decat in cazul in care acel buton avea in textul sau avantajul pe care il obtii prin click si nu actiunea pe care trebuie sa o realizezi.

Pentru a descrie mai intai fondul si nu forma, principiul de mai sus face parte din regula eficientei in e-mail marketing “ROI-DA”. Iti recomand, in cazul in care nu te-ai informat deja, cele 2 articole anterioare despre relevanta si oferta. Astazi vom trata cel de-al treilea element, IMBOLDUL.

Email marketing – imboldul oferit abonatului

Cea mai mare parte a emailurilor nu se concentreaza pe transmiterea tuturor informatiilor sau a ofertelor in mesajul propriul zis, ci reprezinta doar o prefata a ceea ce emitatorul vizeaza din partea abonatului. Din acest motiv, unul dintre elementele cheie al actiunii in email e reprezentat de motivul in plus prin intermediul caruia se realizeaza conversia (fie ca e reprezentata de achizitia unui bun/serviciu, descarcarea unui tutorial sau citirea unui articol).

Email marketing – 4 principii prin care impulsionezi actiunea in cadrul mesajului

Cele 4 principii prin care impulsionezi actiunea intr-un mod eficient sunt:

1.Alege calitatea imboldului si nu cantitatea lui. Sa luam ca exemplu cuponul de reducere.
-varianta nerecomandata : “120 de cupoane cu o reducere de 5 %“
-varianta recomandata : “30 de cupoane cu o reducere de 20 %“

2.Nu oferii imbolduri asemanatoare ca impact. Cu cat abonatul are mai multe variante de actiune catre acelasi rezultat, cu atat rezultatul efectiv va avea de suferit. Exemplu: e recomandat ca in continutul unui email ce are ca obiectiv descarcarea unui PDF (in varianta online – link catre landingpage) sa apara un singur buton call-to-action.

3.Apeleaza la constrangerea temporala. Exemplu “Profita de reducerea de 15 % valabila pana la 28 septembrie” sau “Salveaza acum 60 RON“.

4.Foloseste verbe de actiune
cu carcter pozitiv. Exemplu: profita, alege, descopera, afla, economiseste, salveaza, etc.
Concluzie

Nu rata ocazia de a afla mai multe detalii despre relevanta emailurilor (la nivel interior si exterior). Profita de informatii si descopera acum cele 4 modalitati prin care emailul tau e relevant pentru abonat!

Te-ar putea interesa si:

Facebook Comments

Website Comments

  1. Eu

    de ce “salveaza” si nu “economiseste”? are vreo relevanta traducerea in engleza “save money” din varianta pe care un comerciant ar alege-o in romana in urma afisarilor traduse in engleza catre clienti vorbitori de limba engleza?

  2. admin

    Salutare,

    Trebuie sa-ti spun din start ca nu exista o regula general valabila pentru textul butoanelor de call-to-action. Iti recomand insa, ca textul acestor butoane sa indice clar avantajul pe care userul il va primi in momentul in care va actiona acel buton. Incearca sa faci diverse teste, stabileste-ti variabilele, de exemplu: culoarea, dimensiunea, textul si testeaza impactul pe care il au din punct de vedere al userilor.

    Daca putem sa te mai ajutam cu ceva, scrie-ne si iti vom raspunde cat de repede putem.

    Mult succes!

Post a comment