Email marketing? Email sau marketing? Raspunsul e simplu: marketing eficient prin intermediul emailului.

Probabil ca esti una dintre persoanele ale caror inbox-uri sunt de mult pline pana la refuz de continut irelevant. Ce poti face insa pentru ca emailul pe care vrei sa-l trimiti sa nu intre in categoria celor de mai sus? Toate eforturile in acest sens au ca punct de plecare baza de date catre care urmeaza sa trimiti informatia. Asigura-te ca e alcatuita din persoane care si-au dat acordul sa primeasca mesajul tau.

Daca alegi varianta de abonare la newsletter, practica arata ca ai 2 optiuni pentru crearea acestei baze de date: single opt in si double opt in. Diferenta dintre cele 2 optiuni consta in faptul ca abonarea se face fie intr-un singur pas (completarea formularului de abonare), fie in 2 pasi(completarea formularului de abonare + accesarea link-ului trimis prin optiunea de autoresponder a platformei de email mrk).

Odata ce ai dezvoltat baza de date in mod corect, urmatorul pas il reprezinta transmiterea unui email eficient. Eficienta se masoara in 5 directii: relevanta, oferta, imbold, divergenta si anxietate. Transpusa intr-o forma matematica, regula arata astfel:

E = R + O + I – (D + A). O memorezi foarte usor prin asocierea celor 5 litere : ”ROI – DA“.

Ne vom opri atentia asupra primei conditii a eficientei: RELEVANTA.

Relevanta vizeaza continutul mesajului, mai exact, compatibilitatea dintre informatiile transmise si asteptarile celor catre care sunt transmise. Este indicat ca Informatiile transmise sa fie relevante pentru abonat, atat la nivel interior, cat si la nivel exterior.

Email marketing – 4 modalitati prin care emailul tau e relevant la nivel interior

Cele 4 modalitati care asigura un nivel ridicat al relevantei pentru abonat la nivel interior sunt :

    1. Comunicarea la persoana a 2-a (Ex : “Vei primi” / “Solutiile tale” / “Avantajul tau”)
    2. Formulari personalizate (Este indicat sa apara in formulele de adresare : “Draga Adriana” / “Adriana, ti-am pregatit…”, etc)
    3. Includerea informatiilor referitoare la comportamentul trecut/prezent al abonatului (Ex: “Referitor la activitatea de vanzari” – in cazul in care targetul activeaza in domeniul vanzarilor)
    4. Includerea informatiilor referitoare la pasiunile comune ale abonatilor ( Ex: “Rceomandarea zilei – cartea X” – in cazul in care targetul are ca pasiune lectura )

Email marketing – 4 modalitati prin care emailul tau e relevant la nivel exterior

Elementele din email prin care se creeaza relevanta la nivel exterior sunt:

    1. Orizontul temporar (Este indicat sa apara referiri la perioada/momentul in care se trimite emailul – Ex: “Vara asta…” / “Informatii de ultima ora”)
    2. Evenimente nationale/mondiale de actualitate ( Ex: “Caramida rezista unor socuri importante, asemanatoare cutremului recent din Japonia” – in cazul unei companii care comercializeaza caramizi )
    3. Orizontul spatial (Sunt vizate zonele/orasele din care provine targetul emailului – Ex: “Solutia se aplica in special pentru marile orase: Bucuresti, Timisoara, Cluj”)
    4. Perioada de valabilitate a ofertelor (Ex: “Oferta limitata” / “Oferta valabila pana la 1 septembrie”)

Concluzie

Tine cont de faptul ca faci parte dintr-o lista numeroasa de companii / persoane care comunica prin intermediul emailului. Diferentiaza-te, transmite un continut relevant si ia in calcul regula de email marketing.

Te-ar putea interesa si: