Email-ul trimis catre abonati respecta regula relevantei ” ROI-DA” ? Daca raspunsul e negativ, e important sa citesti cu atentie informatiile urmatoare.

Divergenta si Anxietatea ( acel “DA” din titlu), 2 subiecte regasite foarte rar in articolele specialistilor in e-mail marketing, reprezinta, de cele mai multe ori, elementele care fac diferenta intre simpla deschidere a emailurilor si conversie.

Da – Divergenta in email marketing

Divergenta reprezinta rezistenta la nivel de subconstient la unul dintre elementele din email. Fiecare abonat din lista ta scaneaza in primele 5 secunde mesajul tau. Daca ai reusit sa-i atragi atentia intr-un mod placut, inseamna ca ai trecut de barierele involuntare de la nivelul subconstientului.

In cazul in care, prima sa reactie este negativa, va percepe intocmai si informatiile/ofertele urmatoare. Asadar, e important sa stapanesti cu atentie cei 3 factori care declanseaza aceasta prima reactie.

Divergenta – 3 factori declansatori

Cei 3 factori pe care trebuie sa-i iei in calcul sunt :

1.Lungimea emailului. Din prisma clientului, e recomandat sa trimiti mesaje ce nu necesita actiunea de scroll. Mai mult, alege ca informatia cea mai importanta sa se regaseasca in prima parte, aceasta fiind scanata rapid in momentul deschiderii emailului. Consulta articolul despre relevanta mesajelor si vei afla care sunt cele 8 elemente care asigura relevanta campaniilor de email marketing.

E-mail marketing - lungimea emailului


2.Parcurgerea emailului. Din punct de vedere vizual, asigura-te ca ai prezentat corespunzator informatiile. Cum poti face lucrul acesta? Conduci abonatul prin continutul mesajelor. Ai la dispozitie un intreg arsenal de metode : dimensiunea, culoarea, pozitia, cuvintelor sau indicii grafice de tipul sagetilor. Pune accent pe zona de oferte, concentreaza atentia abonatului in acel loc. Insa, inainte de a realiza efectiv o oferta pentru client, consulta cele 4 secrete descrise aici.

3. Butoanele de call-to-action. Un numar mare de imbolduri deruteaza abonatul. In momentul in care observa 3 sau 4 butoane cu un grad asemanator de importanta, isi pune automat un semn de intrebare. Acel moment de ezitare, in care nu stie ce decizie sa ia poate determina abandonarea mesajului. E o reactie de aparare la nivel de subconstient. E calea cea mai simpla de a scapa de aceasta situatie de neliniste interioara. Rasfoieste articolul despre putere imboldului si afla cele 4 principii prin care impulsionezi actiunea in cadrul emailurilor.

dA – Anxietatea in email marketing

Daca divergenta inseamna rezistenta psihologica la nivel de subconstient la unul dintre elementele din email, in cazul anxietatii avem de-a face cu ingrijorarea abonatului cu privire la aspectul/continutul intregului email.

Anxietatea – 2 factori declansatori

Cei 2 factori pe care trebuie sa-i iei in calcul sunt :

1.Tonul mesajului. Evita acel ton specific vanzarilor. Nu uita ca emailul face parte din domeniul marketingului direct in care personalizarea mesajelor reprezinta elementul cheie. Apeleaza la un ton familiar si surprinde-ti placut abonatii.

2.Exprimarea. Iti recomand sa folosesti exprimarea la persoana a 2-a. Prezinta informatiile/ofertele din prisma celui care deschide mesajele tale.

Concluzie

Rezerva-ti 5-10 minute inainte si dupa trimiterea mailurilor pentru regula eficientei “ROI-DA”.

Te-ar putea interesa si: